Bergen | Byutvikling og prosjekter
    Fredrik
    Site Admin

Re: Bergen | Byutvikling og prosjekter

by Fredrik » 29 Jul 2022, 19:57

Annevanne wrote: 29 Jul 2022, 14:08 Kunnne vært hundre ganger bedre MEN, samtidig ikke uakseptabelt så lenge disse moderne sjøbodene ikke er en erstatning for noen eldre på samme sted. Det vet jeg ikke om de er.

Men det svarte bygget som ikke ligner på de andre er direkte vemmelig.
    Neida, prosjektet vil ikke erstatte noen historiske bygninger. Alt av bebyggelse har nå blitt revet, men det var kun et industri-/lagerbygg der tidligere.

Angående det svarte bygget så er jeg litt usikker på hvilket du tenker på, men antar at det kanskje kan være Elsesro brygge som allerede er der. Her er slik området fremstår i dag.
  • Annevanne

by Annevanne » 29 Jul 2022, 20:22

Fredrik wrote: 29 Jul 2022, 19:57
    Annevanne wrote: 29 Jul 2022, 14:08 Kunnne vært hundre ganger bedre MEN, samtidig ikke uakseptabelt så lenge disse moderne sjøbodene ikke er en erstatning for noen eldre på samme sted. Det vet jeg ikke om de er.

Men det svarte bygget som ikke ligner på de andre er direkte vemmelig.
    Neida, prosjektet vil ikke erstatte noen historiske bygninger. Alt av bebyggelse har nå blitt revet, men det var kun et industri-/lagerbygg der tidligere.

Angående det svarte bygget så er jeg litt usikker på hvilket du tenker på, men antar at det kanskje kan være Elsesro brygge som allerede er der. Her er slik området fremstår i dag.
    Ok, så det er Elsero brygge jeg egentlig kritiserer. Som er et helt grusomt prosjekt. Da er jeg egentlig littegrann mer positiv til prosjektet, det er faktisk et slags forsøk på å hedre den historiske sjøbodbebyggelsen i Bergen. Kunne vært veldig mye bedre, men greit nok.
    Fredrik
    Site Admin

by Fredrik » 30 Jul 2022, 20:27

Her er noen nye bilder fra det nye Fylkesbygget. Bildene ser ut til å ha blitt publisert i juni i år. Bygget er er tegnet av Arkitekgruppen Cubus i samarbeid med Lab, Hus arkitekter, Nsw arkitektur, Sweco og Iark.

Image

Image

Image

Image

Bildene ble funnet på nettsiden til Åsane Byggmesterforretning.
  • Annevanne

by Annevanne » 30 Jul 2022, 21:16

Fredrik wrote: 30 Jul 2022, 20:27 Her er noen nye bilder fra det nye Fylkesbygget. Bildene ser ut til å ha blitt publisert i juni i år. Bygget er er tegnet av Arkitekgruppen Cubus i samarbeid med Lab, Hus arkitekter, Nsw arkitektur, Sweco og Iark.

Image

Image

Image

Image

Bildene ble funnet på nettsiden til Åsane Byggmesterforretning.
    Jeg håper jeg lever til å se dagen dette bygget blir revet bit for bit. Det er egentlig alt det er å si om dette bygget.