Arendal | Gater og plasser
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Arendal | Gater og plasser

    by Fredrik » 22 May 2023, 09:12

    Dette er en tråd for prosjekter som har å gjøre med offentlig gater, plasser og lignende infrastruktur i Arendal.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Arendal | Gater og plasser

    by Fredrik » 22 May 2023, 09:39

    Nrk skriver at det har nå blitt skaftet 60 millioner kroner for prosjektet med å gjenåpne kanalen gjennom Arendal sentrum. Pengene kommer fra de to selskapene Arendals Fossekompani og Sparebanken Sør. Prosjektet har en estimert kostnad på 200 millioner kroner.

    Image

    Image

    Artikkel på Nrk.
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 866
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 25 times
    Been thanked: 9 times

    Re: Arendal | Gater og plasser

    by Annevanne » 22 May 2023, 14:29

    Fredrik wrote: 22 May 2023, 09:39 Nrk skriver at det har nå blitt skaftet 60 millioner kroner for prosjektet med å gjenåpne kanalen gjennom Arendal sentrum. Pengene kommer fra de to selskapene Arendals Fossekompani og Sparebanken Sør. Prosjektet har en estimert kostnad på 200 millioner kroner.

    Image

    Image

    Artikkel på Nrk.
    Helt uten ironi, dette er dritkult. Arendal er den eneste byen i Norge som er i nærheten av å være verdig å putte i en setning som "Norges venezia" og nå blir det nærmere en realitet.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Arendal | Gater og plasser

    by Fredrik » 23 May 2023, 09:34

    Annevanne wrote: 22 May 2023, 14:29 Helt uten ironi, dette er dritkult. Arendal er den eneste byen i Norge som er i nærheten av å være verdig å putte i en setning som "Norges venezia" og nå blir det nærmere en realitet.
    Jeg synes det generelt er litt teit med byer som påstår at de er "landets svar på x by i utlandet", men jeg må i hvert fall si meg enig i at Arendal er en fin by og jeg tror at den hadde blitt enda finere om kanal-prosjektet ble realisert. Så jeg lever i troen om at det skjer en gang. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests