Tilbakemeldinger og kunngjøringer om forumet
    Annevanne
    Has thanked: 34 times
    Been thanked: 12 times

Re: Tilbakemeldinger og kunngjøringer om forumet

by Annevanne » 06 Dec 2023, 08:31

Mikael wrote: 06 Dec 2023, 07:48 Du må se deg i speilet, det er riktig at du er den som har fått klart flest innlegg slettet her inne og dette er ikke tilfeldig. I mange diskusjoner her går du rett på person når folk er uenige med deg og dette forsurer forumet. Ta deg sammen, enkelt og greit. Dette gjelder selvfølgelig andre debattanter også. Den klare standarden du etterspør heter sunn fornuft, og de aller fleste her inne har ikke noe problem med dette.

Dette forumet er ikke en kamp for hvem som har rett angående stilarter innenfor arkitektur, det er et forum for folk som er opptatt av urban utvikling, og det finnes mange måter denne utviklingen kan skje på.
    Som en generell regel har jeg ingen problem med å ta selvkritikk, og som sagt, dere legger retningslinjene for hvordan forumet modereres. Men i den konteksten jeg refererer til, har jeg ingenting å ta meg sammen for, hvis det ikke er fair for meg å reagere sterkt på å bli sammenlignet med ekstremister som snakker om "kulturmarxisme", så vet jeg ikke hva som er fair. Men hvis dere tar det så lite seriøst at dere kun slettet den kommentaren etter jeg påpekte det, så vet jeg hvor forskjellig lista ligger for noen.

Jeg kan fint legge samtalen død der, men det er ihvertfall mitt perspektiv på saken.
    Fredrik
    Site Admin
    Has thanked: 140 times
    Been thanked: 453 times

by Fredrik » 06 Dec 2023, 10:58

Annevanne wrote: 06 Dec 2023, 00:22
    Fredrik wrote: 26 Sep 2023, 08:08 Man kan selvsagt bruke det og, men husk på at de annonsene er med på å finansiere forumet. :)
    Her er en tilbakemelding. Hvis dere er seriøse om å ha en skikkelig og konstruktiv samtale på forumet så kan det ikke være kun meg dere går etter. Jeg ble nettopp sammenlignet med ekstreme konspirasjonsteoritekere, og når jeg påpekte det ble kommentaren min slettet umiddelbart. Fint hvis dere neste gang kanskje først påpeker at slike sammneligninger er uakseptable, og hvis ikke, så er det vel grønt lys for at jeg å gjøre det samme tilbake?

Jeg vil mye heller bli kalt stygge ord eller kritisert grovt for min estetiske smak enn å bli sammenlignet med slike konspirasjonsteoritekere. Men jeg merker at det er alltid jeg som får den røde skriften av dere moderatorer, selv om ihvertfall jeg synes at en slik sammenligning er langt verre enn noe jeg har sagt 🤔

Kan vi etablere en klar standard?
    Jeg er ikke enig med den beskrivelse av saken. Det andre innlegget du refererer til ble slettet på akkurat samme tidspunkt som innlegget ditt ble. Grunnen til at det ikke skjedde før er bare det at jeg ikke var klar over/hadde lest igjennom resten av tråden enda.

Jeg synes det er vanskelig å definere en klar standard utover det at personangrepp og åpenbare usakligheter (for trådens tema) ikke godtas, så vil det alltid være litt diskusjoner om hva det konkret vil si. Det at jeg slettet begge deres innlegg burde vise hva som gjaldt i akkurat det tilfellet.
    Fredrik
    Site Admin

by Fredrik » 23 Dec 2023, 12:39

God jul! :D :)

I anledning jul så ba jeg chatgdp om å lage et par julemotiv fra en typisk norsk by, så her dens tolkning av Bergen og Trondheim i julestria.

Image

Image
    These users thanked the author Fredrik for the post (total 6):
    sliwek20MikaeljhMoloarntfuTobias
    Rating: 100%
  • Mikael
    Moderator
    Has thanked: 32 times
    Been thanked: 29 times

by Mikael » 23 Dec 2023, 15:41

God jul og takk til alle bidragsytere her inne! :)
    These users thanked the author Mikael for the post:
    Theodor
    Rating: 16.67%
  • arntfu
    Has thanked: 61 times
    Been thanked: 15 times

by arntfu » 26 Dec 2023, 01:37

Fredrik wrote: 23 Dec 2023, 12:39
    Image
    Må være den mest forvirrede Nidarosdomen noensinne! 😆
    Fredrik
    Site Admin

by Fredrik » 26 Dec 2023, 13:01

Ja, etter å ha lekt litt med slike kunstig intelligens-tjenester, så har jeg merket at det er veldig vanskelig å få dem til å tegne en korrekt reproduksjon av virkeligheten. Det ender alltid opp med å bli dens "tolkning" på et eller annet vis.