Annonsen på Finn.

Jeg synes det er helt greit å spekulere om intensjonene til de som er ansvarlig for dette motbydelige makkverket, de BRYR SEG IKKE. Det gjelder arkitektene og utbygger. Så lenge pengene renner inn så kan vel hele landet brenne. Egoismen rår.Fredrik wrote: ↑06 Feb 2024, 16:12 Et nytt leilighetsbygg som det er planer om andre siden av landet, nemlig i sentrum av Raufoss på Toten. Prosjektet har fått navnet Brubakken Torg og det er planlagt bygget bak tidligere Brubakken skole. Nybygget vil inneholde 32 leiligheter.
Med en torgfasade med svalganger og trappetårn i bar betong, så synes jeg at dette representerer et arkitektonisk lavmål.
Artikkel i lokalavisen.
I dette tilfellet tror jeg ikke egentlig det er et behov for å spekulere så mye; Jeg synes det er ganske åpenbart at det er et fokus på profitt som ligger bak det prosjektet. Jeg er enig i at det er synd at ikke utbyggere og arkitekter bryr seg om lokalmiljøene i større grad enn det, men samtidig er det jo en motivasjon som er ganske naturlig og utbredt i en markedsøkonomi. Ideelt burde det offentlige fungere som en motpol og begrenset planleggingsfeilene av ren markedstenkning.
Jeg er helt enig. Det er synd ikke alle steder har greid å bevare bykjernen sin på samme måte som Røros. Foruten om Røros, så er egentlig det noe man bare ser på Sørlandet her i landet.

Enda flere og bedre illustrasjoner av dette prosjektet. Jeg synes det ser veldig bra ut!Fredrik wrote: ↑04 Feb 2024, 09:55 Noen nye bilder av dette prosjektet. Kommunen har nå innvilget rammetillatelsen.
På Facebook.

Det har nå blitt sendt inn et nytt og hakket mer tradisjonelt forslag for dette prosjektet.

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.