Bildene ble funnet her på Facebook.
Noen illustrasjoner av slik det er tenkt å bli:

Det har nå blitt sendt inn en søknad om rammetillatelse for første byggetrinn av Sterudkvartalet. Byggetrinnet består av den delen av kvartalet som ligger ut mot Kongens gate, Gregers gate og Svaebakken og vil inneholde 144 nye leiligheter. Rammesøknaden er laget av NSW arkitektur.Fredrik wrote: ↑07 May 2022, 12:06 Det har nå blitt sendt inn et revidert planforslag for reguleringen av Sterudkvartalet i Kongens gate 17 i Moss sentrum. Kvartalet avgrenses av gatene Kongens gate, Skoggata, Svaebakken og Gregers gate. Området består i hovedsak av en ubebygd grussplass i dag etter at de tidligere trehusene mot Skoggata ble revet for noen år siden. Planforslaget åpner opp for å utvikle området med det som blir beskrevet som et storkvartal med en variert og bymessig bebyggelse. I planforslaget heter det at 50% til 85% av de foreslåtte arealene skal brukes til bolig.
Planforslaget er laget av Nsw arkitektur på vegne av Oslo House Property Development.
Saksmappen.
Det begynner å nærme seg salgsstart for dette prosjektet og det har i den forbindelse blitt publisert en del nye illustrasjoner. Prosjektet ser dessverre ut å ha gått igjennom en forenkling og vi kan for eksempel se at det ikke er noen relieff-effekt på fasaden mer. Det blir markedsført under navner Lysverket i Moss.Fredrik wrote: ↑19 Sep 2023, 08:40 Det har nå blitt sendt inn en rammesøknad for det nye leilighetsbygget i Rådhusgata 3, som ligger rett over veien for rådhuset i Moss sentrum. Bygget har 4 fulle etasjer og en tilbaketrukket toppetasje. Det vil inneholde 43 nye leiligheter samt et lite næringslokale. Rådhusgata 3 er tegnet av Østavind arkitekter.
Jeg synes det i utgangspunktet ser ganske bra ut og jeg tror det vil passe godt inn i området. Det eneste jeg skulle ønske var at trappetårnene var mindre markante.
I kommunens innsynsløsning.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.