Noen nye og mer forseggjorte illustrasjoner av dette prosjektet. Jeg synes utformingen av første etasjen er triste greier, men ellers fremstår det greit nok.Fredrik wrote: ↑11 Apr 2023, 11:39 Et nytt prosjekt kalt Hasalen som er planlagt bygget i Risør. Prosjektet er planlagt bygget sånn ca. der Solsiden møter Buvikveien. Det består av to leilighetsbygg med til sammen 10 "fritidsleiligheter". Prosjektet har møtt mye motstand lokalt og planleggingen har pågått over tiår, men nå er leilighetene endelig lagt ut for salgs.
Annonse på Finn.
Noen illustrasjoner av det nye forslaget. Arkitekturen er vel grei nok, men jeg hadde håpet på et litt mer urbant område. Det gir litt for mye ferdighus i forstaden-feeling for min del.Fredrik wrote: ↑23 Dec 2023, 23:11 Når vi snakker om prosjekter som har utviklet seg til det bedre, så bør vi nevne de planene for Sliperiet i Risør som er under utvikling. Prosjektet er planlagt bygget på en gammel industrieiendom i Søndeled, et lite stykke vest for Risør sentrum. Det er selskapet Porta Eiendom som står bak planene. De presenterte først planer om en ordinær blokkbebyggelse i desember i fjor.
Basert på tilbakemeldingene de fikk rundt dem, så har nå gått tilbake til tegnebordet og bedt kunstig intelligens om å tegne en foreløpig skisse med et prosjekt i tradisjonell stil som kan brukes som grunnlag for den videre bearbeidelsen av planene. Det kan se ut som KI-en valgte å nærmest kopiere Okidoki sitt prosjekt i Helsingborg. Jeg antar at det endelige prosjektet vil bli litt annerledes, men jeg synes det viser en veldig god retning.
De tidligere planene:
Artikkel i Aust-Agder blad.
Er murbyggene nye eller bare gamle industribygg som blir gjenbrukt?Fredrik wrote: ↑01 Jul 2024, 12:35Noen illustrasjoner av det nye forslaget. Arkitekturen er vel grei nok, men jeg hadde håpet på et litt mer urbant område. Det gir litt for mye ferdighus i forstaden-feeling for min del.Fredrik wrote: ↑23 Dec 2023, 23:11 Når vi snakker om prosjekter som har utviklet seg til det bedre, så bør vi nevne de planene for Sliperiet i Risør som er under utvikling. Prosjektet er planlagt bygget på en gammel industrieiendom i Søndeled, et lite stykke vest for Risør sentrum. Det er selskapet Porta Eiendom som står bak planene. De presenterte først planer om en ordinær blokkbebyggelse i desember i fjor.
Basert på tilbakemeldingene de fikk rundt dem, så har nå gått tilbake til tegnebordet og bedt kunstig intelligens om å tegne en foreløpig skisse med et prosjekt i tradisjonell stil som kan brukes som grunnlag for den videre bearbeidelsen av planene. Det kan se ut som KI-en valgte å nærmest kopiere Okidoki sitt prosjekt i Helsingborg. Jeg antar at det endelige prosjektet vil bli litt annerledes, men jeg synes det viser en veldig god retning.
De tidligere planene:
Artikkel i Aust-Agder blad.
Artikkel i lokalavisen.
Det virker som om alt er nytt. Det er et gammelt industribygg der i dag, men det er plassert litt annerledes og ser litt forskjellig ut.
Hvis murbygget også er nytt er det ganske fantastisk. En god trend.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.