Her er et bilde. Jeg må si meg enig i at det ble veldig merkelig. Det er nesten så det ser verre ut enn tidligere, noe som nesten er bragd med tanke på hvor stygt det var før.MJÖLNER wrote: ↑24 Sep 2024, 23:53 RÖRANDE FASADRENOVERINGEN OSLO CITY
Den nya fasaden på Oslo City-komplexet ser minst sagt underlig ut. Ett tag utgick jag från att den bara var halvfärdig, men detta tycks vara det färdiga resultatet --- eller? Det är något av det fulaste (styggeste) jag har sett. Någon som har information om detta?
Jag har faktiskt aldrig sett något liknande. Det ser ut som om man har placerat två rullgardiner ovanför fasaderna och dragit ner dem till hälften. Men detta hade PBE inga invändningar mot, de som annars är så pigga på att säga nej.
Nå har det endelig blitt sendt inn en forespørsel om å få avholdt en forhåndskonferanse for dette prosjektet. Det er tegnet av Atelier Oslo. Jeg er skuffet over hvor lite som gjøres med fasaden mot Akersgata og jeg synes også det så bedre ut før med oppdelingen av fasaden mot plassen i Bernhard Getz' gate.Fredrik wrote: ↑01 Dec 2022, 10:37 Höegh Eiendom har publisert en illustrasjon av slik de ser for seg å utvikle eiendommen som Frelsesarmeen holder til på i Akersgata på Hammersborg. På illustrasjonen kan vi se at de foreslår å bygge et nybygg/tilbygg med fasade mot plassen i Bernhard Getz' gate.
Höegh Eiendom har inngått en avtale om å overta de gamle lokale til Frelsesarmeen i bytte mot at de får eiendommen som Höegh eier på Ensjø, hvor Frelsesarmeen så vil etablere et nytt hovedkontor og bygge et såkalt nærmiljøsenter.
Jeg håper virkelig at noe blir gjort med fasaden som vender mot Akersgata og, for den er virkelig ikke pen.
Illustrasjonen er hentet fra denne pressemeldingen.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.