Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg valgte det som deg. Synes det var litt kjedelig at alle de nominerte til Hedersprisen var rekonstruksjoner eller stilkopier, vet ikke om det skyldes en bias i nominasjonene eller om det var såpass få gode prosjekter med et mer moderne snitt.
Enig. Min stemme går til skostredet hotell, syns det er en god moderne tilpassing i et området med mye historisk bebyggelse, dessverre førsteetasjen for lav.
Det jeg synes er positivt er at listen over bra bygg er mye bedre enn i fjor. De dårligste eksemplene er heller ikke fult så håpløse. Kan dette være et tegn på at det går i riktig retning?
Min stemme går til Kvadratunet i Kristiansand som beste. Har virkelig savnet at det bygges nye vakre bygårder i sentrum av norske byer.
Grøss til Fri Sikt Ålesund, som både er høyt og stygt.
Mikael wrote: ↑05 Nov 2024, 10:04
Enig. Min stemme går til skostredet hotell, syns det er en god moderne tilpassing i et området med mye historisk bebyggelse, dessverre førsteetasjen for lav.
Joda, det kunne vært enda verre, men problemet er at materialet som veggene består av, ser ut som sandpapir når man kommer nærme
Akkurat slik jeg mente og. Jeg synes spesielt arenaen i Halden er en verdig "vinner" (taper?). Jeg synes det er helt uforståelig at man kan bygge noe stort og sentralt som er så brutalt stygt. Det ser ut som en blanding av et fengsel og et lagerbygg.