Illustrasjonene ble funnet her.
Et bilde av slik bygget fremstår i dag:

Et historisk bilde jeg fant (kan sees i bakgrunnen):

Prosjektet er nå til salgs og her er flere illustrasjoner av det.Fredrik wrote: ↑11 Apr 2023, 10:46 Noen illustrasjoner av et prosjekt kalt Feyer Brygge som er planlagt bygget langs vannkanten sånn ca. der hvor Møbelringen ligger. Prosjektet består av tre bygg med til sammen 37 leiligheter. I tillegg vil det være noe næringsarealer på den siden som vender mot nord.
Feyer Brygge er tegnet av Brandsberg-Dahls Arkitekter.
Prosjektets nettside.
Det har nå blitt lansert nye planer for denne eiendommen. Jeg synes det er fint om hullet endelig kan bli tettet, men jeg må si at jeg synes det nye prosjektet fremstår som mer forstads-aktig og mindre forseggjort enn de tidligere planene. Jeg er spesielt skuffet over utformingen av førsteetasjene/grunnmurene, som domineres av to astore garasjeporter.Fredrik wrote: ↑03 Apr 2022, 08:53 Et boligprosjekt med to nybygg i tradisjonell stil som er planlagt bygget på to ledige tomter i Lerviksbakken. Salget av boligene startet på høsten i 2020, så er det mulig at prosjektet allerede er under oppføring (jeg har dessverre ikke vært i Egersund etter det). I tillegg til de to nybyggene, så vil også en sveitservilla Børildsbakken ble restaurert tilbake til opprinnelig utseendet. Byggene vil til sammen inneholde 7 leiligheter.
Prosjektet er tegnet av sivilarkitektene Kristiansen & Selmer-Olsen.
![]()
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.