To nye illustrasjoner av dette prosjektet hentet fra Entra sin nettside:Fredrik wrote: ↑05 Dec 2024, 18:09 Noen oppdaterte illustrasjoner av dette prosjektet har som har blitt sendt inn til forhåndskonferansen.
I saksinnsyn.

Nettsiden.
To nye illustrasjoner av dette prosjektet hentet fra Entra sin nettside:Fredrik wrote: ↑05 Dec 2024, 18:09 Noen oppdaterte illustrasjoner av dette prosjektet har som har blitt sendt inn til forhåndskonferansen.
I saksinnsyn.

Fredrik wrote: ↑21 Feb 2025, 12:22To nye illustrasjoner av dette prosjektet hentet fra Entra sin nettside:Fredrik wrote: ↑05 Dec 2024, 18:09 Noen oppdaterte illustrasjoner av dette prosjektet har som har blitt sendt inn til forhåndskonferansen.
I saksinnsyn.
Nettsiden.

Kommunen har innvilget rammetillatelse for dette prosjektet.Fredrik wrote: ↑26 Jul 2024, 12:37 LPO arkitekter har sendt inn en søknad om å bygge på og å bygge om eiendommene Staffeldts gate 2-4 og Linstows gate 3-5 ved Slottsparken. Eiendommene utgjør det som visstnok kalles for Normisjonskvartalet og består blant annet av det gamle Ove Bang-tegnede forsamlingshuset til Indremisjonen fra 1935.
Jeg mener ombygningen vil utgjøre en kraftig forbedring på gatenivå og jeg liker at man velger å rekonstruere deler av den to-etasjes terasse-lignende bygningen som stod der tidligere. Jeg mener man kunne ha tatt den enda lengre og rekonstruert resten også, men jeg synes uansett det er en stor forbedring fra dagens situasjon.
Historisk bilde:
Søknaden kan sees i sin helhet her.

Utrolig at de har kommet så langt med prosjektering bare noen uker etter brannen... Eller?Fredrik wrote: ↑01 Mar 2025, 11:52 Her er noen skisser av foreslått nybygg på branntomten i Kingos gate 4 ved Alexander Kiellands plass, hvor en bygård fra 1800-tallet nylig brant. Nybygget er tegnet av A-lab.
Saksinnsyn.
Jo, du kan så si, men samtidig så trenger man ikke å bruke veldig lang tid på å lage noen slike skisser. Men jeg er enig i at det er jo litt pussig at man har bestemt seg for hva man ønsker å gjøre, har engasjert en arkitekt og har greid å lage skissene på såpass kort tid.
De hadde allerede engasjert arkitekt før brannen, https://www.vg.no/nyheter/i/63KMgW/rive ... 90-bygaard .Fredrik wrote: ↑03 Mar 2025, 09:56Jo, du kan så si, men samtidig så trenger man ikke å bruke veldig lang tid på å lage noen slike skisser. Men jeg er enig i at det er jo litt pussig at man har bestemt seg for hva man ønsker å gjøre, har engasjert en arkitekt og har greid å lage skissene på såpass kort tid.

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.