I kommunens innsynsløsning.

Oppdaterte illustrasjoner. Jeg synes det ser enda bedre ut nå, men det har mistet noe av treby-følelse fra forrige forslag.Fredrik wrote: ↑28 Aug 2024, 20:06Einar Jarmund & Company har vunnet konkurransen for utformingen av dette prosjektet. Her er noen nye illustrasjoner. Jeg synes det ser fantastisk ut.Fredrik wrote: ↑07 May 2022, 16:25 Her er noen illustrasjoner fra planforslaget for utviklingen av Løkkeveien 65 til 71 i Eiganes og Våland bydel. Eiendommen ligger rett over veien for menighetshuset Bethel. Planforslaget åpner opp for å utvikle eiendommen med et nytt bolig- og næringsbygg. Bygget er tenkt med høyder fra 3 til 5 etasjer og har fått en utforming med skråtak. Det vil inneholde inntil 36 leiligheter.
Planforslaget er laget av Brandsberg-Dahls Arkitekter.
Planforslaget kan sees i sin helhet her.
Illustrasjonene ble funnet på Facebook.

Dette planforslaget har nå blitt vedtatt bystyret.FredØx wrote: ↑11 Jan 2025, 21:51Det er kommet et nytt planforslag til verksgata utbyggingen som i mine øyne ser 100 ganger bedre ut en tidligere illustrasjoner.Fredrik wrote: ↑01 Oct 2023, 19:01 Her er et par illustrasjoner av planene for branntomta i Verksgata 29 og 31 og Store Skippergate 1. Illustrasjonene er tatt fra planforslaget som vil bli behandlet av kommunens utvalg for by og samfunnsutvikling den førstkommende torsdagen. Planforslaget åpner opp for å bygge en ny hotell- og kontorbebyggelse på tomten.
Planene er laget av Asplan Viak.
Jeg synes det ser betydelig bedre ut enn de tidligere planene, men jeg synes det hadde sett enda bedre ut om treverket var hvitmalt (eventuelt om det hadde en annen farge).
Dokumentene til møtet kan sees her.
En tidligere illustrasjon av prosjektet:
![]()
![]()
Noen bilder av det ferdige bygget.AndersF wrote: ↑09 Dec 2024, 12:35 Nærmer seg ferdigstillelse av dette bygget. Skal visst være ferdig januar 2025. Bildet er tatt forrige helg. En ganske vågal og spenstig arkitektur. Jeg synes det blir ganske bra. Ser ikke ut til at det blir en klokke i venstre hjørne. Men en dekorasjon med bokstavene PU. Kan det være et subtilt hint til Pedersgata Utivkling, også kalt "kongen av Pedersgata"?

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.