Ikke minst at det blir en liten glippe der. Når det gjelder byggelinjen så vil jeg tro den er omtrent samme på samme linje som høybygget ved siden av. Tanken var jo å lage en bred boulevard hele elgsetergata inn til midtbyen. Tanken er forsvåvidt ikke dum den, pyntet med klassiske formede bygg og kanskje en trikkelinje hadde vært storslått og Trondheim verdig. I stedet ender vi opp med en rotete gate med forskjellige byggelinjer og byggestil. Dette irriterer meg mye kjenner jeg.
Fra 3. etg og opp ser det ut som prefabrikerte bokser stablet oppå hverandre. Kunne de ikke i det minste prøvd å skjule det? Etter min mening bør alt som bygges i en radius 5 km fra sentrum ha estetisk kvalitet som minstekrav. Desto nærmere sentrum jo viktigere er det at nye bygg ikke skjemmer seg bort.
Ja, det kunne vært storslått, men det ville aldri ha skjedd. Det ville aldri blitt sånn, fordi planen stammer fra femtitallet, og om den hadde blitt effektivt gjennomført på et tiår eller to ville vi ikke fått klassiske bygg, men heller ulidelige grå kaserner av den typen som faktisk står i Elgeseter gate 38 og 40.Nidaros wrote: ↑21 Mar 2025, 01:38 Tanken var jo å lage en bred boulevard hele elgsetergata inn til midtbyen. Tanken er forsvåvidt ikke dum den, pyntet med klassiske formede bygg og kanskje en trikkelinje hadde vært storslått og Trondheim verdig. I stedet ender vi opp med en rotete gate med forskjellige byggelinjer og byggestil. Dette irriterer meg mye kjenner jeg.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.