Planforslaget er laget av Abo plan og arkitektur, mens arkitektkontorene hlm arkitektur og b+b arkitekter har stått for den arkitektoniske utformingen.

Saksmappen.
Noen nye illustrasjoner av dette byggetrinnet. Det er fortsatt en boks, men jeg mener bruken av tegl er et sted i riktig retning.Fredrik wrote: ↑09 Nov 2023, 12:05 Her er en illustrasjon av det jeg antar vil bli første byggetrinn av Marieneholmen. Bygget kalles for MK1 og vil bli liggende i Thormøhlens Gate 51. Denne illustrasjonen viser fasaden ut mot Thormøhlens Gate.
Jeg er skuffet over hvor billig det ser ut.
Illustrasjonen ble funnet her.
Helt enig med deg, men det er trist at nivået på arkitekturen i Norge er så ufattelig elendig at jeg nå ser på en kjedelig firkant av tegl som en gave fra gud.Fredrik wrote: ↑14 Mar 2025, 10:20Noen nye illustrasjoner av dette byggetrinnet. Det er fortsatt en boks, men jeg mener bruken av tegl er et sted i riktig retning.Fredrik wrote: ↑09 Nov 2023, 12:05 Her er en illustrasjon av det jeg antar vil bli første byggetrinn av Marieneholmen. Bygget kalles for MK1 og vil bli liggende i Thormøhlens Gate 51. Denne illustrasjonen viser fasaden ut mot Thormøhlens Gate.
Jeg er skuffet over hvor billig det ser ut.
Illustrasjonen ble funnet her.
På Finn.
Akkurat denne delen av prosjektet er vel ganske likt det som ble solgt inn? Det var ikke tegnet inn skråtak på dette bygget.
Akkurat angående det med skråtak så har du rett, men jeg vil likevel si at det har blitt gjort ganske mye endringer. Ut i fra hva jeg forstår er dette bygget. På illustrasjonen så ser det ut som tre fargerike fasader, mens det realiseres som en sammenhengde fasade i grått.
Det er også min forståelse. Jeg synes faktisk fasade i teglstein ser bedre ut enn den fargerike fasaden på de første bildene (som sikkert ville blitt laget i kjipe fasadeplater i likhet med det meste annet GC Rieber bygger).Fredrik wrote: ↑30 Apr 2025, 13:05Akkurat angående det med skråtak så har du rett, men jeg vil likevel si at det har blitt gjort ganske mye endringer. Ut i fra hva jeg forstår er dette bygget. På illustrasjonen så ser det ut som tre fargerike fasader, mens det realiseres som en sammenhengde fasade i grått.
![]()
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.