Trondheim | Byutvikling og prosjekter
  • andreas99
    Has thanked: 23 times
    Been thanked: 19 times

Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

by andreas99 » 26 Apr 2025, 11:27

andreas99 wrote: 19 Mar 2025, 12:30 Villaservice presenterte et revidert forslag til nye studentboliger i Elgseter gate 26A og 26B i en annonse i Adressa i går:

Image

Tidligere forslag:

Image

Det har vært strid om prosjektet siden byråd for byutvikling "avviser plansak på grunn av manglende tilpasning til jugendbebyggelse", ref.: https://www.arkitektur.no/aktuelt/arkit ... trondheim/

Nabobygget er den såkalte "Jugenddronninga" som nå skal renoveres:

Image
    En litt dramatisk utvikling i denne saken: utbygger Villaservice Vips AS har nå politianmeldt byrådet for byutvikling i Trondheim på grunn av «mulige alvorlige lovbrudd, herunder grov tjenestefeil, mulig dokumentfalsk og korrupsjon, knyttet til sluttbehandlingen av detaljregulering for eiendom i Elgeseter gate 26 A og B».

Fra Adressa: https://www.adressa.no/nyheter/trondhei ... sbyraaden
    Fredrik
    Site Admin
    Has thanked: 171 times
    Been thanked: 710 times

Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

by Fredrik » 29 May 2025, 16:03

Fredrik wrote: 20 Dec 2024, 22:00
    Fredrik wrote: 28 Aug 2024, 12:27
    Agraff arkitektur har vunnet konkurransen for utformingen av Midtbykvartalet. Jeg synes ikke illustrasjonene er så veldig oversiktlige, men jeg antar at første illustrasjon viser et nybygg som vil erstatte den grufulle bygården i Thomas Angells gate 12b.

Image

Image

Image

Image

Image

Bildene ble funnet på Facebook.
    I slutten av november ble sendt inn en anmodning om å få avholdt en forhåndskonferanse for dette prosjektet. Det var tidligere noe usikkerhet/uenighet om det skulle gjøres noe med fasaden til Thomas Angells gate 12b. Jeg kan nå bekrefte at den fasaden er tenkt bygget om og at illustrasjonen over (samt de to under) er av den nye fasaden.

Jeg synes førsteetasjen ser virkelig flott ut. Etasjene over er mindre interessante, men de vil likevel representere en kraftig forbredring fra dagens situasjon.

Image

Image
    Rammesøknaden for Midtbykvartalet har nå blitt sendt inn. Det kan se ut som om man velger å gå for en mindre omfattende ombygning av fasaden på Thomas Angells gate 12b.

Image

Image

Image

Image
    These users thanked the author Fredrik for the post (total 2):
    trygvef2arntfu
    Rating: 33.33%