jeg er nok for vandt til oslo hvor det stort sett er krav om gjennomgående leiligheter i fortettingsstrøk
jeg er nok for vandt til oslo hvor det stort sett er krav om gjennomgående leiligheter i fortettingsstrøk

Bra med fortetting og mer liv her, men de kassene var virkelige tragiske. Begynner å lure på om man bare ikke kan forvente noe mer av et prosjekt så snart Bane Nor er involvertarntfu wrote: ↑02 Nov 2025, 15:28 Byrådet har behandlet et utbyggingsforslag på Cecilienborg, om ca 200 boenheter og mulig hotell i kvartalsstruktur, og har stilt seg positive til forslaget. Byggene vil variere fra 3 til 7 etasjer i høyde. Området er i dag parkeringsplasser og nærinsbygg like ved jernbanens verksteder. Forslagsstillere er Trym Eiendom og Bane Nor eiendom.
Fra artikkel i Adresseavisen (betalingsmur).
Illustrasjon
Området i dag
Fra før av er det også foreslått boligbygging på en tomt imellom forslaget over og jernbanens lokaler. Denne på 156 boenheter i bygg opp til 12 etasjer. Artikkel i Adresseavisen (betalingsmur).
Planområdet
Illustrasjoner
![]()
Jeg skylder kanskje å poengtere at de nederste illustrasjonene, og artikkelen de er hentet fra, er over to år gammel. Planene er fremdeles relevante, såvidt jeg vet, men utseendet er ganske sikkert oppdatert.

Det har blitt sendt inn en søknad om rammetillatelse for dette prosjektet.Fredrik wrote: ↑23 Nov 2022, 17:01 Det har også blitt sendt inn et planforslag for utviklingen av Munkegata 35, Olav Tryggvasons gate 37 til 41 og Nedre Enkeltskillingsveita 4. Eiendommen utgjør til sammen nesten et helt kvartal i Midtbyen. Planforslaget legger opp til en utvikling av kvartalet gjennom ombygnings og 1 700 kvadratmeter med tilbygg. Det mest synlige delen av prosjektet er en ombygning av bebyggelsen ut mot Olav Tryggvasons gate med nye fasader. Planforslaget er laget av Pir 2.
Jeg må si at jeg synes illustrasjonene som er lagt ved planforslaget er av usedvanlig dårlig kvalitet, men mitt inntrykk er likevel at det vil være en oppgradering fra dagens situasjon.
![]()

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.