Rammesøknaden er nå sent inn. Prosjektet er tegnet av Vil arkitektur. Jeg liker prosjektet godt. Jeg synes spesielt de første byggene er vellykket.Fredrik wrote: ↑12 Jul 2022, 19:29 Det har blitt varslet oppstart av reguleringen av Støperigata 34-38 i Stavanger Øst. Intensjonen er å utvikle eiendommen med et nytt boligprosjekt med det som blir beskrevet som stedstilpasset arkitektur. Utbygger er Bate boligbyggelag og Asplan Viak er engasjert til å håndtere reguleringsprosessen.
Det er enda tidlig i planfasen er det kun lagt med én enkelt illustrasjon samt en volumstudie av hvordan prosjektet er tenkt å bli.
Kunngjøringsannonsen på nettsiden til Stavanger kommune.
Det har blitt publisert noen nye illustrasjoner. Det kan se ut som om førsteetasje har fått en hakket mer tradisjonell utforming.
En oversiktsillustrasjon.Fredrik wrote: ↑09 Jan 2026, 16:32
Rammesøknaden er nå sent inn. Prosjektet er tegnet av Vil arkitektur. Jeg liker prosjektet godt. Jeg synes spesielt de første byggene er vellykket.
Søknaden kan sees i sin helhet her.
Nå er rammesøknaden sendt inn.Fredrik wrote: ↑28 Aug 2024, 20:06 Einar Jarmund & Company har vunnet konkurransen for utformingen av dette prosjektet. Her er noen nye illustrasjoner. Jeg synes det ser fantastisk ut.
Illustrasjonene ble funnet på Facebook.
Her er noen bedre og mer oppdateterte illustrasjoner av dette prosjektet. Ifølge teksten på 3rw sin nettside så skal rammetilaltelsen være gitt, men jeg har ikke greid å finne den i kommunens innsynsløsning.FredØx wrote: ↑11 Jan 2025, 21:51Det er kommet et nytt planforslag til verksgata utbyggingen som i mine øyne ser 100 ganger bedre ut en tidligere illustrasjoner.Fredrik wrote: ↑01 Oct 2023, 19:01 Her er et par illustrasjoner av planene for branntomta i Verksgata 29 og 31 og Store Skippergate 1. Illustrasjonene er tatt fra planforslaget som vil bli behandlet av kommunens utvalg for by og samfunnsutvikling den førstkommende torsdagen. Planforslaget åpner opp for å bygge en ny hotell- og kontorbebyggelse på tomten.
Planene er laget av Asplan Viak.
Jeg synes det ser betydelig bedre ut enn de tidligere planene, men jeg synes det hadde sett enda bedre ut om treverket var hvitmalt (eventuelt om det hadde en annen farge).
Dokumentene til møtet kan sees her.
En tidligere illustrasjon av prosjektet:
![]()
![]()
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.