Noe som bidrar til trafikkproblemer og sprengt kapasitet i kollektivtrafikken... Når flere reiser til jobb i sentrum, i stedet for å fordele arbeidsplassene rundt de forskjellige knutepunktene i byen.
Ja, det er jo sånn det ofte er, bedrifter flytter dit de kan tiltrekke seg de beste arbeidstakerne. Verken Sandaker eller Vålerenga er hva jeg ville kalt "knutepunkt", og at de taper mot bedre tilknytta områder som Helsfyr, Storo eller sentrum er nok ikke noe som kommer til å endre seg med det første. Nå er jo ikke kollektivtrafikken sprengt på noen måte i Oslo by, jernbanenettet sliter med antall tog, ikke plass ombord, og tbanen bygges ut for titalls milliarder, så grunn til å svartmale så innmari er det ikke. Erfaringsmessig så øker spredning av arbeidsplasser rundt om i byen at flere velger bilen, og om det er en del av transportnettet i byen hvor vi sliter med kapasiteten er det Ring 3.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.