Kristiansand | Område | Lagmannsholmen
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 4244
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo/Italia
    Has thanked: 226 times
    Been thanked: 1231 times

    Kristiansand | Område | Lagmannsholmen

    by Fredrik » 31 May 2026, 11:42

    Detter er en tråd for den planlagte utviklingen av Lagmannsholmen i Kristiansand sentrum. Områdeplanen er oppe til sluttbehandling i areal- og miljøutvalget den 4. juni.

    Oversikt over møtet.
    Attachments
    Lagmannsholmen Kristiansand.jpg
    Lagmannsholmen Kristiansand.jpg (809.17 KiB) Viewed 1874 times
  • Mikael
    Moderator
    Posts: 298
    Joined: 17 Mar 2022, 09:41
    Has thanked: 64 times
    Been thanked: 70 times

    Re: Kristiansand | Område | Lagmannsholmen

    by Mikael » 03 Jun 2026, 14:18

    Kjenner ikke saken, men håper man har lært litt av utviklingen av Tangen og tilrettelegger for en mer multifunksjonell bydel med utadrettede funksjoner mot vest/havnepromenaden. Bebyggelsen bør også spille noe mer på en videreføring av kvadraturen bygningsstruktur enn det illustrasjonen over viser.
  • Mikael
    Moderator
    Posts: 298
    Joined: 17 Mar 2022, 09:41
    Has thanked: 64 times
    Been thanked: 70 times

    Re: Kristiansand | Område | Lagmannsholmen

    by Mikael » 03 Jun 2026, 21:39

    Ser nå at illustrasjonsplanen i førstepost nok er fra en tidlig fase, dette er det som er illustrert i områdeplanen som ble lagt ut til høring:

    Image

    Flere illustrasjoner her
    These users thanked the author Mikael for the post:
    Fredrik
    Rating: 9.09%
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 4244
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo/Italia
    Has thanked: 226 times
    Been thanked: 1231 times

    Re: Kristiansand | Område | Lagmannsholmen

    by Fredrik » 03 Jun 2026, 22:47

    Ja, du har tydeligvis rett. Jeg tok illustrasjonen fra den pdf-en jeg og, men jeg la ikke merke til at det stod at det var et "tidligere volum" i innholdsfortegnelsen. Jeg synes dog det er litt sløvt å ikke skrive det på selve siden og da.

    Det ser mye bedre ut nå. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests