Et nytt bilde av Tollbugata 23 sammen med Telegrafbygningen hvor vi kan se en del av den flotte ornamentikken i nybarokk.Fredrik wrote: ↑01 Oct 2022, 22:22 En forretningsgård i Tollbugata 23 i Kvadraturen. Dette er et bygg som jeg ikke vet så mye om, men jeg mistenker at det kan ha vært tegnet av arkitekt Christian Fürst grunnet likheter med andre bygg som han stod bak. Forretningsgården ble uansett revet i 1962 for å gjøre plass til en utvidelse av Telegrafbygningen. Utvidelsen stod ferdig i 1964 og er tegnet av arkitekt Nils Holter.
Telegrafbygningens utvidelse fra 1964:
![]()
Jeg prøvde meg å benytte KI til å fargelegge disse bildene. Jeg vet at KI-bruk er litt kontroversielt, så er jeg litt usikker på hva folk her inne føler om det. Yay or nai? Det gir oss i hvert fall en ganske unik mulighet til å få et helt annet inntrykk av hvordan disse byggene kan ha sett ut enn det man kun får via svart-hvitt-bilder.Fredrik wrote: ↑01 Oct 2022, 22:22 En forretningsgård i Tollbugata 23 i Kvadraturen. Dette er et bygg som jeg ikke vet så mye om, men jeg mistenker at det kan ha vært tegnet av arkitekt Christian Fürst grunnet likheter med andre bygg som han stod bak. Forretningsgården ble uansett revet i 1962 for å gjøre plass til en utvidelse av Telegrafbygningen. Utvidelsen stod ferdig i 1964 og er tegnet av arkitekt Nils Holter.
Telegrafbygningens utvidelse fra 1964:
![]()
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.