Nytt bilde jeg tok i dag. Prosjektet nærmer seg ferdigstillelse.Fredrik wrote: ↑26 Jun 2026, 18:21Jeg tok også noen bilder av dette prosjektet.Fredrik wrote: ↑19 Apr 2022, 09:40 Det har nå blitt søkt om rammetillatelse for å oppføre et nytt bolig- og næringsbygg i Marstrandgata 9 og 11 på Rodeløkka. Eiendommen er en del av det tidligere industriområdet som ligger rett vest for trehusbebyggelsen som Rodeløkka er så kjent for. Prosjektet baserer seg på en reguleringsplan som ble vedtatt i juni i fjor.
Det nye bygget vil ha seks etasjer og vil inneholde 74 leiligheter. Fasadene mot gaten vil bli utført i tegl lagt i et mønster inspirert av områdets industribebyggelse. Hjørnet mot Marstrandgata/Stockholmgata er markert med et karnapp.
Prosjektet er tegnet av Vigsnæs + Kosberg arkitekter på vegne av Bonum.
Søknaden kan sees i sin helhet her.
Marstrandgata 9 og 11 Oslo byggeplass.jpg
Marstrandgata 9 og 11 Oslo byggeplass 2.jpg
Marstrandgata 9 og 11 Oslo byggeplass 3.jpg
Marstrandgata 9 og 11 Oslo byggeplass 4.jpg
Et par uker gamle bilder, jeg glemte å poste da. Gikk forbi da "porten" stod åpen, så her ser vi omtrent høyden av næringsarealene i første etasje.Fredrik wrote: ↑09 Jul 2024, 09:22Det kan faktisk se ut til at Thon har tatt en del av kritikken for dette prosjektet til seg og det har nå blitt sendt inn en endringssøknad med en mer forseggjort fasade mot Brugata med blant annet en høyere førsteetasje.Fredrik wrote: ↑18 Apr 2024, 09:20 Det er sendt inn en ny søknad om rammetillatelse for boligprosjektet i Brugata. Prosjektet består av tre leilighetsbygg med til sammen 63 boliger. Det er Olav Thon-gruppen som står bak prosjektet. Forrige rammesøknad var laget av Alliance arkitekter, men den nye er laget av arkitektene Fosse og Aasen.
I saksinnsyn.
![]()

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.