Bærum | Prosjekt | Tinghuskvartalet
    Fredrik
    Site Admin

Bærum | Prosjekt | Tinghuskvartalet

by Fredrik » 19 Apr 2022, 11:18

Det er nå planer om å utvikle Tinghuskvartalet i Sandvika sentrum i Bærum kommune. Kvartalet har adresse til Malmskriverveien 2 og er en del av eiendommene som er dekket av områdeplanen for Sandvika Øst. Dagens regulering åpner opp for å bygge et høyhus på 13 etasjer. Forslagsstiller håper imidlertid på å få til en reguleringsendring for å få omplassert volumene. Kvartalet er planlagt med et bruksareal på 11 700 kvadratmeter med kontorarealer, noe som vil gi plass til rundt 700 kontorplasser. I tillegg er det planlagt utadvendt virksomhet i første etasje.

Prosjektet er tegnet av Dyrvik arkitekter, som nettopp har bestilt et oppstartsmøte for å få til den nevnte reguleringsendringen. Entra er utvikleren bak det.

Image

Image

Saksmappen.
  • E_Oslo

Re: Bærum | Prosjekt | Tinghuskvartalet

by E_Oslo » 21 Apr 2022, 00:07

Er det noe galt med tegningene? Så vidt jeg skjønner er det første bildet fra sør-vest, mens det andre er fra vest. Men det som da er vestfasaden på høyhuset ser ut til å ha forskjellig bredde på bildene.
    Fredrik
    Site Admin

Re: Bærum | Prosjekt | Tinghuskvartalet

by Fredrik » 21 Apr 2022, 17:52

E_Oslo wrote: 21 Apr 2022, 00:07 Er det noe galt med tegningene? Så vidt jeg skjønner er det første bildet fra sør-vest, mens det andre er fra vest. Men det som da er vestfasaden på høyhuset ser ut til å ha forskjellig bredde på bildene.
    Tja, det er ikke så godt å si. Begge illustrasjonene finnes i dette dokumentet, men så vidt jeg kan se er det ikke oppgitt hvorfor de viser to litt forskjellige bygg.