Stusset også over at Grillstad blir kalt ranheim og litt usikker på om kritikken gjelder hele ranheim eller bare grillstad, men jeg med hånden på brystet si meg enig i kritkken. Jeg er ganske ofte på grillstad og området er et eneste stor vakum. Grå og royalimpregnerte fasader og kledning over alt, stor avstand mellom bygg, udefinerte områder med et kjøpesenter i sentrum som ser ut som en ubåtbunker og en lukket fjord.Fredrik wrote: ↑16 Jul 2023, 19:32 Nettstedet Trønderdebatt har startet med å anmelde og gi terningkast til sentrumsområdene i Trøndelag. Nå har de nettopp vært innom Ranheim i Trøndelag, noe som ifølge dem (og noe jeg for så vidt er enig i) er ganske triste greier. De kaller området for en "fragmentert og rotete bydel uten plan" og gir det et terningkast 2.
Anmeldelsen kan sees her.
Jeg skjønner at arkitektene vil vise sin kreativitet og originalitet, men hva vil sånne bisarre visualiseringene fortelle oss? Ingen farger, ingen kontrast, ingen perspektiv, ingen skygge/solforhold, nesten ingen detaljer... Rett og slett barnetegninger. Kan ikke si hva får bli og hva er nytt... Kan ikke skape meninger. Jeg håper at saksbehandlere har fått noe bedre enn dette.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.