Tilbakemeldinger og kunngjøringer om forumet
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by Fredrik » 04 May 2022, 20:43

    Hm, veldig merkelig. Jeg skal se om jeg kan få funnet ut av det.
  • sliwek20
    Posts: 79
    Joined: 15 Mar 2022, 13:29
    Has thanked: 43 times
    Been thanked: 23 times

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by sliwek20 » 04 May 2022, 20:57

    Fredrik wrote: 01 May 2022, 11:33Jeg vet det tidligere har blitt nevnt et ønske om å få en "liker"-knapp. Hva tenker folk om det? Personlig må jeg si jeg er litt skeptisk ettersom inntrykket mitt er at det er langt mer aktivitet her uten en slik knapp, enn det vi hadde på det forrige forumet med en slik knapp.
    Jeg misliker Skyscrapercity for mange forskjellige grunn, men noe godt de har laget er et utvalg av forskjellige knapper, som for eksempel "liker", "elsker", "wow", "trist", "sint" osv. Dette kan være et godt alternativ som kan fungere som en slags avstemning og vise enkelt og greit om majoriteten liker prosjektet eller ikke.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by Fredrik » 04 May 2022, 21:24

    Angående slike knapper så er vi begrenset til hva som er mulig med programvaren som forumet kjører og de utvidelsene noen andre har laget. Jeg har i hvert fall ikke kunnskap og evner nok til å programmere noe sånt selv (skulle noen andre ha, så er det bare å si ifra). :)
  • Surbanpomp
    Posts: 139
    Joined: 31 Mar 2022, 22:00
    Has thanked: 5 times
    Been thanked: 6 times

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by Surbanpomp » 06 May 2022, 13:08

    En småting som finnes i en del BBCode-baserte forumoppsett, og som ville være greit å aktivere om det er en minimal jobb: lenke til siste kommentar. Ikke siste side eller seneste bruker, men seneste kommentar. Eksempel:
    Hvis jeg på forumforsiden klikker meg til https://nyurban.no/viewforum.php?f=4 så finner jeg følgende til høyre:

    Last post by Fredrik
    05 May 2022, 18:04

    Jeg kan klikke på "Fredrik" for å komme til Fredriks profil, men om det var en lenke bak "05 May 2022, 18:04" til siste kommentar, eller om "Last post" hele tiden hadde en klikkbar lenke?

    No big deal hvis du har et forum som ikke støtter det, men om det er enkelt å gjøre ... ja takk!
  • Ring2
    Posts: 93
    Joined: 02 May 2022, 22:16
    Has thanked: 12 times
    Been thanked: 1 time

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by Ring2 » 09 May 2022, 14:27

    Enig med Surbanpomp, skulle gjerne hatt en hurtiglenke til siste innlegg slik man hadde på det forrige forumet.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by Fredrik » 09 May 2022, 17:48

    Ut i fra hva jeg forstår så er vel ditt og Surbanpomp ditt ønske det samme som de andre har problemer med; At linken ikke fører til siste innlegg. Som sagt så fungerer det for meg, men det kan kanskje se ut som om det er kun meg det gjør det for. Jeg vil se om jeg kan finne ut av hva som er feilen, for det skal være mulig å trykke seg til siste innlegg på forumet.
  • Surbanpomp
    Posts: 139
    Joined: 31 Mar 2022, 22:00
    Has thanked: 5 times
    Been thanked: 6 times

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by Surbanpomp » 09 May 2022, 18:36

    Hvis man står på første side, så funker det!
    Men hvis man for eksempel går til https://nyurban.no/viewforum.php?f=18 så kan man enten klikke på topic, og da havner man først - eller så kan jeg for å komme "hit", klikke på 2-tallet og havne øverst på side 2, fortsatt ikke sist.
    (Testet akkurat nå med både Chrome og Firefox på Windows.)

    I utgangspunktet er det kanskje ikke noe stort problem å trykke på 2-tallet og så på End-knappen på tastaturet når man er på et stort tastatur, men sidetallet er knøttlite og det ville ha vært en fordel om det å trykke på trådtittel funket likt som fra forsiden.

    No big deal, altså - jeg kan bomme på sidetall noen ganger før jeg hiver musa på gulvet og tramper på den, jeg har mye mer hat mot dynamiske nettsider som helt til sist flytter reklame akkurat dit du trodde du skulle trykke akkurat et øyeblikk før du akkurat gjør det :?
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by Fredrik » 10 May 2022, 17:58

    Ok, da skjønner jeg hva du mener. Jeg tror ikke det finnes noen utvidelse for å "fikse" det, men man kan kanskje modifisere koden selv om man er såpass nevedyktig.

    Angående dere andre som har problemer med å komme til siste post: Fungerer det når man går fra hovedindeksen?
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Tilbakemeldinger på forumet

    by Fredrik » 26 May 2022, 15:36

    Det har nå blitt lagt til en funksjon som automatisk reduserer størrelsen på sitater/quoter, ettersom jeg har fått en del klager på at trådene blir veldig uoversiktlige med lange og hyppige siteringer. Jeg håper det fungerer bedre nå. :)
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Tilbakemeldinger og kunngjøringer om forumet

    by Fredrik » 14 Jul 2022, 20:20

    Jeg kommer til å oppdatere forumet i løpet av kvelden i dag/morgenen i morgen, så man kan oppleve noe nede-tid i perioden. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest