Det prosjektet var uakseptabelt heselig, så i teorien er det en gladnyhet om det blir kansellert. Men problemet er jo om vi får noe enda verre som resultat. Det håper jeg for guds skyld ikke.AndersF wrote: ↑15 Nov 2023, 13:07 Eiendomsutvikleren SVG Property AS valgte å kansellere leieavtalen med Stavanger Aftenblad og NRK, antagelig fordi de to mediebedriftene ikke ville betale nok i leie. Så konseptet "Mediebyen" henger i en tynn tråd. Det kan være det blir kontorer istedenfor.
Det kommunale foretaket Stavanger Utvikling, som har en mindre prosent i eiendommen, har postet dette på sine sider:
https://stavanger-utvikling.no/aktuelt/
Jeg håper uansett at noe skjer, slik at de gjør noe med trehusene som bevisst har stått til forfall i ti år i påvente av et prosjekt her.
Ah ok, misforstod, men nå skjønner jeg. Da er jeg enig i at dette ikke er en bra utvikling, hvis det uansett skal bygges er det jo best at det bidrar til å skape liv i et relativt dødt område.FredØx wrote: ↑15 Nov 2023, 20:39 Byggeprosjektet har såvidt jeg forstår ikke blitt kansellert. Det er kun konseptet "mediebyen" med aktører som Stavanger aftenblad og NRK i samme bygg som kanskje er kansellert.
Faren er at dette bygges og kun blir til "alminnelige" kontorplasser.
Ideen med mediebyen var at dette som konsept skulle passe bra inn sammen med de andre aktørene rundt nytorget for å skape et mer levende byområde med kultur- og mediaklynge.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.