Oslo | Prosjekt | Oslo Spektrum
  • Ring2
    Posts: 93
    Joined: 02 May 2022, 22:16
    Has thanked: 12 times
    Been thanked: 1 time

    Re: Oslo | Prosjekt | Oslo Spektrum

    by Ring2 » 25 Apr 2023, 17:47

    Disclamer: I dette innlegget bruker jeg ordet "skyskraper". Det er egentlig ikke riktig å bruke dette ordet, men ordet "høyhus" er enda mindre passende, derfor skriver jeg "skyskraper".

    Det positive først:

    Veldig positivt at man endelig fortetter rundt Norges absolutt største kollektivknutepunkt. Det finnes ikke mange steder i Norge hvor det gir mer mening å fortette enn rundt Oslo S.

    Jeg har alltid sett mot sentrum og tenkte at Postgirobygget og Plaza ser ensomme ut, godt at de nå får selskap. Aller helst skulle jeg sett rundt 7 skyskrapere her.

    Negativt:

    Ikke spesielt spennende arkitektur.

    Det mest negative er dog at man ser ut til å gjenta tabben man gjorde når man bygget ut Barcode: Byrådet setter en kunstig høydebegrensning, resultatet blir dermed alt for lite variasjon i høyder ettersom utbyggerne ønsker å makse potensialet til den kostbare tomten.
    Håper vi får en debatt om mer høydevariasjon, men holder ikke pusten :)
  • Jørn
    Posts: 152
    Joined: 23 Mar 2022, 15:33
    Has thanked: 32 times
    Been thanked: 33 times

    Re: Oslo | Prosjekt | Oslo Spektrum

    by Jørn » 23 Dec 2023, 01:15

    Utbygger har nå startet prosessen med å få rammetillatelse for utbyggingen: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saks ... =202318474


    ikke mye nytt men jeg hadde ikke sett dette diagrammet av fasadeløsningen før

    Image
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Oslo | Prosjekt | Oslo Spektrum

    by Fredrik » 23 Dec 2023, 09:38

    Jeg må si jeg er veldig skeptisk til hvordan fasaden på selve høyhuset vil bli.

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest