Bildene ble funnet her.

En illustrasjon av prosjektet. Det blir markedsført under navnet Deciliteren.Fredrik wrote: ↑08 Jul 2023, 19:39 Det har blitt sendt inn en søknad om rammetillatelse for et nytt boligprosjektet i Doktor Hansteins gate 26, som utgjør et helt kvartal mellom Tolbugata og Dr. Hansteins gate på Strømsø. Prosjektet er tegnet av Arkitektkompaniet.
Jeg mener at både heis-/trappetårnene mot Doktor Hansteins gate og nedkjøringsrampen mot Ryddiggangen burde vært bedre integrert inn i utformingen av prosjektet, men ellers synes jeg det ikke ser så gærent ut.
![]()

Noe av det mest komiske jeg har sett, her har arkitektene tatt "stedstilpassing" for bokstavelig. Delen av prosjektet som vender ut mot vannet er blitt stygg, for å tilpasse seg de stygge høyhusene, og delen som vender inn mot byen er blitt "pen" for å tilpasse seg eldre bebyggelse. Stedstilpassing er et nødvendig redskap for å bevare vakre byer/bydeler, det bør ikke brukes for å videreføre stygghet. Målet bør være å redusere stygge bydeler.Fredrik wrote: ↑01 Mar 2024, 08:02En illustrasjon av prosjektet. Det blir markedsført under navnet Deciliteren.Fredrik wrote: ↑08 Jul 2023, 19:39 Det har blitt sendt inn en søknad om rammetillatelse for et nytt boligprosjektet i Doktor Hansteins gate 26, som utgjør et helt kvartal mellom Tolbugata og Dr. Hansteins gate på Strømsø. Prosjektet er tegnet av Arkitektkompaniet.
Jeg mener at både heis-/trappetårnene mot Doktor Hansteins gate og nedkjøringsrampen mot Ryddiggangen burde vært bedre integrert inn i utformingen av prosjektet, men ellers synes jeg det ikke ser så gærent ut.
![]()
Illustrasjonen ble funnet her.

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.