Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noen illustrasjoner som har blitt sendt inn i plansaken for Gamle Kirkeplass 1 og Øvre Storgate 15 i Drammen sentrum. Intensjonen med plansaken er å åpne for å bygge ut dagens parkeringsplass med et nytt leilighetsbygg. Nybygget har fire fulle etasjer og en tilbaketrukket toppetasje. Det er tenkt å inneholde rundt 20 nye leiligheter.
Frame Arkitektur er ansvarlig for plansaken.
These users thanked the author Fredrik for the post:
Det har blitt sendt inn en søknad om rammetillatelse for et påbygg og ombygningen av tre-bygården i Amtmand Breders gate 21 på Strømsø-siden av byen. Prosjektet er tegnet av Pro arkitekt.
Noen illustrasjoner jeg fant av et prosjekt som Mad arkitekter har tegnet i/ved Sota på Tangen. Jeg er usikker på om dette kun er et bidrag i en konkurranse for utformingen av området eller hva det er, men kanskje jeg finner litt mer informasjon senere.
Det har nå blitt sendt inn et planforslag for reguleringen av Landfalløya 1 til 7 på Bragernes-siden av byen. Dette er en tidligere industrieiendom som ligger som en del av eldre trehusmiljø langs med Drammenselva. Det foreslås å rive dagens industri-bebyggelse til fordel for 7 nye leilighetsbygg. Prosjektet vil ha i underkant av 130 nye leiligheter.
Planforslaget er laget av Halvorsen & Reine.
Jeg mener at prosjektet er alt for boksete og det burde vært bedre tilpasset de gamle trehusene i området.
Det har også blitt sendt inn et planforslag for reguleringen av den tidligere industrieiendommen til Drammen Slip & Verksted på Tangen. Intensjonen med planforslaget er å utvikle det til et nytt boligområde med rundt 150 nye leiligheter.
Noen nye illustrasjoner (det kan se ut som om jeg ikke har lagt ut de tidligere illustrasjonene på forumet her enda) som har blitt sendt inn for utviklingen av Tordenskiolds gate 73A & 75 på Strømsø-siden av byen.
Det har blitt presentert nye planer for utviklingen av en eiendom som ligger som nærmeste nabo til Øvre Sund bru på Strømsø-siden av byen. Planene er laget av Halvorsen & Reine og er tenkt å huse kontorer.
Det er nå et ønske om å få avholdt en forhåndskonferanse for et nytt boligprosjekt i Amtmand Bloms gate 14 og 16 ved Bragernes kirke. Det er kun sendt noen illustrasjoner av bakgården på prosjektet samt en situasjonsplan, men ut i fra hva jeg forstår så innebærer planene at hele det vestvendte hjørnet av kvartalet til fordel to nybygg.