Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg er enig. Noen av detaljene fremstår som litt billige og balkongene er ganske boksete, men i det hele er det et fint prosjekt. Og så vidt jeg vet er ikke dette et spesielt luksuriøst prosjekt eller noe, så det viser jo hvor lett det egentlig er å få til noe akseptabelt om man prøver.
For noen modernister er nok dette for mye. Kanskje det var 5 kroner dyrere å bygge slik enn å bare sett opp 3 grå rektangler uten skråtak. Eller kanskje dette er for "konservativt"? Kanskje det er "Trumpistisk" å bygge slik? Eller kanskje litt farge på fasadene er "bløtkakepynt". Eller kanskje det ikke er "provoserende" nok?
Ser fram til et par tiår til med unnskyldninger og stempling for å hindre all vakkerhet.
Her er også ett bilde av det nå ferdigstilte boligprosjektet i Snipetorpgata. Jeg synes ikke at selve bygget ble så ille, men jeg liker ikke den utstrakte bruken av bar betong på diverse støttemurer og andre flater.
Et nytt boligprosjekt som er planlagt bygget i Hauges gate 27 i den vestre enden av Skien sentrum. Det står allerede en eldre murgård på eiendommen i dag. Murgåden er planlagt påbygd med ny bebyggelse på begge sider, slik at det til sammen dannes en hesteskoformet bygningskropp. Prosjektet er tenkt å inneholde 16 leiligheter.
Planene er laget av Børve Borchsenius arkitekter og planforslaget ligger nå ute til offentlig ettersyn.
Et lite leilighetsbygg som er planlagt bygget i Lundegata 33 i Skien. Nybygget vil bli bygget der det tidligere stod en eldre tregård, men som ble revet for en del år tilbake siden. Det vil inneholde 12 nye leiligheter og er tegnet av Børve og Borchsenius Arkitekter.
Det er få tomter som er bedre tilrettelagt for å bygge en skikkelig bygård enn det her, men likevel får vi kun et frittstående bygg med det som ser ut som en bakside plassert til en gaten og med åpen bakgård. For en tapt mulighet.