Et bilde fra arbeidene med prosjektet.Fredrik wrote: ↑31 Mar 2023, 13:04 Her er noen bedre illustrasjoner av det tidligere viste infill-prosjektet i Østre Strandgate 41A i Kvadraturen.
Spør du meg synes jeg det ser ganske bra ut og jeg minner meg om en del slike nesten-tradisjonelle prosjekter man ser en del av i Berlin. Det jeg dog synes virker litt klønete er hvor mye plass innkjørselen til garasjeporten tar opp på fasaden.
Illustrasjonene er funnet i denne annonsen på Finn.
Her er noen nye illustrasjoner av prosjektet. Spør du meg synes jeg arkitekturen er ganske interessant isolert sett og jeg liker spesielt godt de store buene mot Otra, men jeg synes ikke det passer så veldig godt inn med stilen i Kristiansand.
Dette planforslaget er nå ute til offentlig ettersyn. Fristen har blitt satt til den 13. januar 2024 for å komme med innspill.Fredrik wrote: ↑17 Apr 2022, 09:48 Det er også planer om å utvikle den vestre delen av Kvartal 15 i Kvadraturen. Det ligger der Henrik Wergelands gate krysser Kirkegata, rett over veien for Kvartal 14. Planer legger opp til å erstatte dagens bebyggelse med et nytt bolig- og næringsprosjekt. Det er utformet som tradisjonelle bygårder i varierende høyder fra tre til fem etasjer. Prosjektet vil i alt inneholde 35 leiligheter.
Ark.Net har tegnet byggene. Illustrasjonene er tatt fra en presentasjon som ble vist på et nabomøte i september i fjor.
Jeg synes det ser ganske bra ut, men jeg er skeptisk til at man ønsker å rive to gamle trehus.
Saksmappen.
Noen nye bilder fra byggeplassen i vinterdrakt.Fredrik wrote: ↑07 Jun 2022, 17:54 Det har nå blitt lansert en egen nettside for det nye kvartalet som er planlagt bygget på Tangen. Prosjektet markedsføres under navnet Tangen Torv. Her er en del nye illustrasjoner hentet fra prosjektets nettside:
Nettsiden.
Det har nå blitt sendt inn en ny søknad for dette prosjektet. Her er noen nye tegninger.Fredrik wrote: ↑29 Mar 2022, 22:23 Her er et bolig- og næringsprosjekt på Lund som ble presentert tidligere i år. Det er tenkt bygget på eiendommen hvor Rema 1000 ved Marvika torv holder til på i dag. Prosjektet vil inneholde 115 nye leiligheter.
Artikkel i Fædrelandsvennen fra tidligere i år.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.