Grunnen var at en av filene hadde blitt korrupt, noe som gjorde at man ikke kunne oppdatere programvaren og som til slutt resulterte i at nettsiden ble stengt av hostingselskapet. I og med at siden likevel ville kreve en del arbeid med å få i stand igjen, så bestemte jeg meg samtidig for å flytte den over til en ny programvare sånn at jeg slapp noen av det som jeg irriterte med forrige forum.
Jeg har prøvd å få med alle innleggene og dataene fra forrige installasjon over hit, men jeg har dessverre ikke fått det til å fungere. Jeg lastet dog ned alt jeg kunne før jeg slettet forrige installasjon, så det er mulig å se på det i fremtiden om det skulle være noen med bedre it-kunnskaper enn meg her.
Den nye programvaren har en del nye muligheter for å inkludere flere funksjoner på forumet; Blant annet kan man å se forumet i "dark mode" og det er mulig å selv bestemme bredden til forumet ut i fra egne ønsker. Er det noen funksjoner som fortsatt savnes, så er det bare å si ifra og så skal se hva jeg kan få til.