Enn så lenge finnes jo planene kun i form av noen volumsstudier. Det er godt mulig at det endelig området blir stygt og, men du kan umulig vite det basert på disse skissene.
Åja, jeg trodde vi ser på fasadene i bilde 5. Men da antar jeg at det er styggedommer som allerede er bygget. Men ja da har du rett og da håper jeg selfølgelig på positiv menneskevennlig arkitektur.
Jeg snakker ikke om estetikken, jeg sikter til det at det skal bygges nye fjordnære byrom + 2200-3000 nye leiligheter Det er svært få som savner Bjørvika og Bispevika slik det så ut for bare 20 år siden, det er helt fantastisk at vi som bor her har fått tilbake deler av fjorden og nå fortsetter denne fine utviklingen på Fillipstad. Dessverre går det meget tregt, slik som det oftest gjør i dette nisselandet.
Det er trist at du ikke bryr deg om estetikken. Selfølgelig savner ingen Bjørvika for 20 år siden, Saneringen av Oslo og ødeleggelsen av vakkerhet startet lenge før den tiden uansett. Bjørvika var for 20 år siden et dødt byrom. Bjørvika kunne allikevel ha blitt utviklet på en bedre og vakrere måte. Men hvis du uten ironi synes at barcode er vakkert på en regnværsdag (eller en solskinnsdag for den skyld) så kan ikke jeg stoppe deg.Ring2 wrote: ↑13 Nov 2022, 14:34Jeg snakker ikke om estetikken, jeg sikter til det at det skal bygges nye fjordnære byrom + 2200-3000 nye leiligheter Det er svært få som savner Bjørvika og Bispevika slik det så ut for bare 20 år siden, det er helt fantastisk at vi som bor her har fått tilbake deler av fjorden og nå fortsetter denne fine utviklingen på Fillipstad. Dessverre går det meget tregt, slik som det oftest gjør i dette nisselandet.
Hvor i all verden har jeg påstått at Bjørvika er vakkert? Og hvorfor tror du at vakker arkitektur er nødvendig for at en byutvikling skal være positivt for både borgere og turister?
Hvor i all verden har jeg påstatt at vakker arkitektur er nødvendig for økonomisk gevinst (som er det du antyder), selvfølgelig foretrekker markedskreftene billig og stygg arkitektur. Ellers så hadde jo ikke Obos og Selvaag vært de føydale boligherrene våre.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.