Oslo | Område | Filipstad
  • Ring2
    Posts: 93
    Joined: 02 May 2022, 22:16
    Has thanked: 12 times
    Been thanked: 1 time

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by Ring2 » 13 Nov 2022, 15:52

    Annevanne wrote: 13 Nov 2022, 15:09
    Ring2 wrote: 13 Nov 2022, 14:48

    Hvor i all verden har jeg påstått at Bjørvika er vakkert? Og hvorfor tror du at vakker arkitektur er nødvendig for at en byutvikling skal være positivt for både borgere og turister?
    Hvor i all verden har jeg påstatt at vakker arkitektur er nødvendig for økonomisk gevinst (som er det du antyder)
    Hva? Hvor har jeg påstått dette? Og svar meg først på mitt opprinnelig spørsmål før du kommer med merkelige motspørsmål som en billig avledningsmanøver.
    Hvis du mener at turister flest foretrekker kjedelige stygge grå blokker fremfor Dubrovnik, Paris, Venezia, osv så hadde jeg vært veldig interessert i å høre om de tallene.
    Jeg gjør ikke det. Nok en stråmann.
    Men hva er løsningen? Hva med å bare drive med "positiv" utvikling for borgere og turister samtidig som man bygger ihvertfall noenlunde vakkert (ingen forventer at alle nybygg skal være nidarosdomen). Før i tiden så løste man boligmangel ved å bygge kvartaler med relativt fine bygårder, de trengte ikke se ut som slottet i Versailles men de skulle ha litt anstendighet og harmoni, jeg synes ikke det er for mye å be om.
    Jeg har tidligere sagt hva løsningen er, man må sette høyere krav til materialkvalitet og arkitektur i bytte mot høyere utnyttelse. Området har som sagt blitt et fantastisk tilskudd i forhold til det elendige hølet området har vært de siste 100 år ca., det betyr ikke at det ikke kunne vært bygget enda penere.
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 871
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 26 times
    Been thanked: 10 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by Annevanne » 13 Nov 2022, 16:28

    Ring2 wrote: 13 Nov 2022, 15:52
    Annevanne wrote: 13 Nov 2022, 15:09

    Hvor i all verden har jeg påstatt at vakker arkitektur er nødvendig for økonomisk gevinst (som er det du antyder)
    Hva? Hvor har jeg påstått dette? Og svar meg først på mitt opprinnelig spørsmål før du kommer med merkelige motspørsmål som en billig avledningsmanøver.
    Hvis du mener at turister flest foretrekker kjedelige stygge grå blokker fremfor Dubrovnik, Paris, Venezia, osv så hadde jeg vært veldig interessert i å høre om de tallene.
    Jeg gjør ikke det. Nok en stråmann.
    Men hva er løsningen? Hva med å bare drive med "positiv" utvikling for borgere og turister samtidig som man bygger ihvertfall noenlunde vakkert (ingen forventer at alle nybygg skal være nidarosdomen). Før i tiden så løste man boligmangel ved å bygge kvartaler med relativt fine bygårder, de trengte ikke se ut som slottet i Versailles men de skulle ha litt anstendighet og harmoni, jeg synes ikke det er for mye å be om.
    Jeg har tidligere sagt hva løsningen er, man må sette høyere krav til materialkvalitet og arkitektur i bytte mot høyere utnyttelse. Området har som sagt blitt et fantastisk tilskudd i forhold til det elendige hølet området har vært de siste 100 år ca., det betyr ikke at det ikke kunne vært bygget enda penere.
    Jeg har tidligere sagt hva løsningen er, man må sette høyere krav til materialkvalitet og arkitektur i bytte mot høyere utnyttelse. Området har som sagt blitt et fantastisk tilskudd i forhold til det elendige hølet området har vært de siste 100 år ca., det betyr ikke at det ikke kunne vært bygget enda penere.
    Flott, her er vi enig. Ja det kunne blitt langt penere, synd det ikke ble det.
  • E_Oslo
    Posts: 78
    Joined: 16 Mar 2022, 00:45
    Has thanked: 30 times
    Been thanked: 17 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by E_Oslo » 13 Nov 2022, 22:02

    Hvis man er mer interessert i dette forumet for informasjon om byggeplaner og prosjekter, og mindre interessert i gjentakende debatter og forutsigbare meninger kan jeg anbefale mute-funksjonen (user control panel/Friends and foes).
  • KvikHalden
    Posts: 119
    Joined: 18 Mar 2022, 20:00
    Has thanked: 4 times
    Been thanked: 7 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by KvikHalden » 15 Nov 2022, 15:23

    Annevanne wrote: 12 Nov 2022, 21:33
    Åja, jeg trodde vi ser på fasadene i bilde 5. Men da antar jeg at det er styggedommer som allerede er bygget. Men ja da har du rett og da håper jeg selfølgelig på positiv menneskevennlig arkitektur.
    Har du aldri sett Tjuvholmen før? Hadde for meg at du var Osloit
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 871
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 26 times
    Been thanked: 10 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by Annevanne » 15 Nov 2022, 16:10

    KvikHalden wrote: 15 Nov 2022, 15:23
    Annevanne wrote: 12 Nov 2022, 21:33
    Åja, jeg trodde vi ser på fasadene i bilde 5. Men da antar jeg at det er styggedommer som allerede er bygget. Men ja da har du rett og da håper jeg selfølgelig på positiv menneskevennlig arkitektur.
    Har du aldri sett Tjuvholmen før? Hadde for meg at du var Osloit
    Er i Oslo en god del men er Bergenser som jeg har gjort klart flere ganger på forumet. Så kan ikke alle navnene og slikt, har sikkert sett Tjuvholmen før men den skiller seg ikke akkurat ut sammenlignet med andre nye prosjekter i Oslo.
  • KvikHalden
    Posts: 119
    Joined: 18 Mar 2022, 20:00
    Has thanked: 4 times
    Been thanked: 7 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by KvikHalden » 22 Nov 2022, 10:36

    Ikke fått med meg det, bare sett at du er veldig aktiv på Oslo forumet, den er vel verdt å ta en titt om du aldri har vært der.
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 871
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 26 times
    Been thanked: 10 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by Annevanne » 22 Nov 2022, 17:31

    KvikHalden wrote: 22 Nov 2022, 10:36 Ikke fått med meg det, bare sett at du er veldig aktiv på Oslo forumet, den er vel verdt å ta en titt om du aldri har vært der.
    Er aktiv fordi ærlig talt skjer det ingenting på noen av de andre forumene. Oslo har noe nytt hver dag mens Bergen sitt forum er nesten dødt. Men også fordi jeg liker Oslo (selv om det kanskje ikke virker slik) og jeg er engasjert i hvordan byen utvikles.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3365
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 117 times
    Been thanked: 333 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by Fredrik » 22 Nov 2022, 17:40

    Du burde ta noen oppdateringer eller noe slikt fra prosjekter i Bergen, så kan kanskje forumet der få litt aktivitet og. Det er litt vanskelig for meg å holde rede på alt og gi oppdatere når jeg ikke bor der. :)
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 871
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 26 times
    Been thanked: 10 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by Annevanne » 23 Nov 2022, 13:19

    Fredrik wrote: 22 Nov 2022, 17:40 Du burde ta noen oppdateringer eller noe slikt fra prosjekter i Bergen, så kan kanskje forumet der få litt aktivitet og. Det er litt vanskelig for meg å holde rede på alt og gi oppdatere når jeg ikke bor der. :)
    Jeg prøver å følge med men jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal finne informasjonen.
  • KvikHalden
    Posts: 119
    Joined: 18 Mar 2022, 20:00
    Has thanked: 4 times
    Been thanked: 7 times

    Re: Oslo | Område | Filipstad

    by KvikHalden » 03 Dec 2022, 16:22

    Annevanne wrote: 23 Nov 2022, 13:19
    Fredrik wrote: 22 Nov 2022, 17:40 Du burde ta noen oppdateringer eller noe slikt fra prosjekter i Bergen, så kan kanskje forumet der få litt aktivitet og. Det er litt vanskelig for meg å holde rede på alt og gi oppdatere når jeg ikke bor der. :)
    Jeg prøver å følge med men jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal finne informasjonen.
    Nei, men du kan gå rundt i byen og ser du noe spennende så tar du noen bilder og skriver litt da vet du :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests