Voldsløkka Skole ble vedtatt i 2018. Arkitekturopprøret slo vel ikke gjennom den nasjonale bevissthet før under pandemien en gang, om jeg husker riktig, så tradisjonell arkitektur var neppe en gang i tankene da skolen ble bestilt.
"Provosere" er en hundefløyte for å bygge stygt og være en estetisk vandal. Jeg gidder ikke late som noe annet lenger, ønsker man å "provosere" istedenfor å bygge fint så ønsker man bare å gjøre andre miserable.trygvef wrote: ↑29 Aug 2023, 12:31 Modernistiske arkitekter vil jo gjerne "utfordre" inngrodde forestillinger om hvordan hus skal være og helst provosere litt (aka smelle en knytteneve i trynet på borgerskapet). Kjetil Rollnes gikk slik sett på limpinnen ...
Problemet er selvfølgelig at provokasjonen bare virker en gang. Etterpå blir det bare kjedelig. Eller vondt (knytteneveslaget, altså)![]()
Hvis å provosere er motivasjonen burde man ta seg en bolle og gjøre noe annet enn å være arkitekt. Tenkt om jeg, som sykkelplanlegger, tenkte likt. Hva med å provosere litt, og lage en sykkelvei rett ut i elvatrygvef wrote: ↑29 Aug 2023, 12:31 Modernistiske arkitekter vil jo gjerne "utfordre" inngrodde forestillinger om hvordan hus skal være og helst provosere litt (aka smelle en knytteneve i trynet på borgerskapet). Kjetil Rollnes gikk slik sett på limpinnen ...
Problemet er selvfølgelig at provokasjonen bare virker en gang. Etterpå blir det bare kjedelig. Eller vondt (knytteneveslaget, altså)![]()
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.