Eller de mener oppriktig at de har tegnet et pent og vellykket bygg. Og da er det ikke noe å beklage, bare forklare.
Det har du rett i. Noen arkitekter tegner det de fleste vil kalle stygt før det i det hele tatt har kommet et krav. Så det er nok en god blanding.Fredrik wrote: ↑01 Sep 2023, 13:15 Jeg må si at jeg ikke er overbevist over at mangelen på makt hos arkitektene er problemet. I enkeltprosjekter kan det kanskje være tilfelle, men spør du meg er det ofte ganske store kvalitetsbrister med forslagene som blir sendt inn til arkitektkonkurranser og blir presentert som rene visjoner og. I tillegg er mitt inntrykk at de arkitektene som ønsker å tegne pent (slik som f.eks. Mad i en del prosjekter) greier å få det gjennomført på et eller annet vis.
Det er absolutt på høy tid, for det er en vrangforestilling som fanatiske modernister har fått lov å spre alt for lenge. De er desperate etter å ikke bli utfordret, fordi de har sluppet unna med å ødelegge Norge i så mange tiår.Iver wrote: ↑15 Sep 2023, 08:42 Nå begynner det å bli litt momentum i sakene, når også slike ting diskuteres internt i arkitektmiljøene også. Det idiotiske modernistiske premisset om at "stygt og pent finnes ikke, det er bare forskjellig smak", ser ut til å falle. Og det er på høy tid. Og godt at noen går i rette med "vi kunne ikke noe for det" argumentet, når de har kledd bygg med heslige plater.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.