Byantikvarens innsigelse mot riving opplyser at
Jeg mistenker at den personen som har skrevet det har skrevet feil adresse for/blandet det sammen med dette Dark-tegnende prosjektet litt lengre opp i gaten:Surbanpomp wrote: ↑29 Nov 2023, 14:08 Litt detektivarbeid i lunsjpausen, jeg googler opp følgende fra Arkitekturopprørets Facebook-side:
"Nedre Slottsgate 10, som Dark har tegnet. Rene knivstikkingen av Oslo."
Edit: Permalenken synes ikke gi noen informasjon. Det har skjedd for mye på Facebook-siden, og gudene må vite når det var fra - men det er i hvert fall tre år.
Faktum er også at det er tegnet av Embark og ikke av DARK ... men det rimer jo.
Nå skal det sies at Arkitekturopprøret ikke har valgt noen vinner, det har folket gjort. Det er jo hele poenget med utdelingen. Så får vi håpe at det kommer sterkere kandidater i årene som kommer, nå som AO har fått mer innflytelse.Surbanpomp wrote: ↑29 Nov 2023, 14:08 Litt detektivarbeid i lunsjpausen, jeg googler opp følgende fra Arkitekturopprørets Facebook-side:
"Nedre Slottsgate 10, som Dark har tegnet. Rene knivstikkingen av Oslo."
Edit: Permalenken synes ikke gi noen informasjon. Det har skjedd for mye på Facebook-siden, og gudene må vite når det var fra - men det er i hvert fall tre år.
Faktum er også at det er tegnet av Embark og ikke av DARK ... men det rimer jo.
Byantikvarens innsigelse mot riving opplyser at
"Gården ble oppført i 1890, men i 1928 ble fasaden ombygget fullstendig i funksjonalistisk stil. I dag er fasaden delvis tilbakeført til utrykket den hadde i 1890."
Så, man har tatt en "klassisk" gård fra 1890, bygget den om i "modernistisk" retning, tilbakeført til berlinerkrimskrams - og arkitekturopprøret premierer modernismen.
Lå den kåringen så åpent tilgjengelig at både arkitektkontorer, byggherrer, steener og strømmer kunne astroturfe den?
Derfor spørsmålet mitt.hgl wrote: ↑30 Nov 2023, 12:05Nå skal det sies at Arkitekturopprøret ikke har valgt noen vinner, det har folket gjort. Det er jo hele poenget med utdelingen.Surbanpomp wrote: ↑29 Nov 2023, 14:08Lå den kåringen så åpent tilgjengelig at både arkitektkontorer, byggherrer, steener og strømmer kunne astroturfe den?
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.