Beste prosjekt 2022
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3362
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 115 times
    Been thanked: 333 times

    Beste prosjekt 2022

    by Fredrik » 06 Jan 2023, 11:38

    Det er nå et nytt år og i den forbindelse tenkte jeg det kunne være interessant med et tråd som så litt tilbake på prosjektene fra fjoråret. Jeg tenkte at det kunne gjøres i form av en tråd der vi utpekte våre favoritter. Jeg er usikker på om det er nok aktive brukere på forumet nå til at det vil fungere med en avstemning, så jeg tenkte å prøve med en ordinær diskusjonstråd i første omgang.

    I og med at dette er det første året med slik tråd, så tenkte jeg at jeg kunne være litt fleksibel med hva som regnes som "2022" med å inkludere prosjekter som opprinnelig ble presentert tidligere og, men som enda ikke har blitt realisert.

    :)
  • Mikael
    Moderator
    Posts: 214
    Joined: 17 Mar 2022, 09:41
    Has thanked: 19 times
    Been thanked: 15 times

    Re: Beste prosjekt 2022

    by Mikael » 06 Jan 2023, 13:02

    Dette gjelder altså både ferdigstilte prosjekter og prosjekter på regulering- og bygge(saks)nivå? :)

    Jeg vil i så fall nominere Tullinkvartalet

    Ikke helt satt seg enda, men et spennende kvartal å bevege seg, gjennom et nettverk av passasjer, mindre rom og ny og gammel arkitektur i skjønn forening, høy tetthet til tross.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3362
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 115 times
    Been thanked: 333 times

    Re: Beste prosjekt 2022

    by Fredrik » 06 Jan 2023, 13:08

    Mikael wrote: 06 Jan 2023, 13:02 Dette gjelder altså både ferdigstilte prosjekter og prosjekter på regulering- og bygge(saks)nivå? :)

    Jeg vil i så fall nominere Tullinkvartalet

    Ikke helt satt seg enda, men et spennende kvartal å bevege seg, gjennom et nettverk av passasjer, mindre rom og ny og gammel arkitektur i skjønn forening, høy tetthet til tross.
    Ja, men jeg tenkte det er naturlig å begrense til prosjekter som ble ferdigstilt i 2022. Angående Tullinkvartalet som ble vel det ferdig allerede året før (og enda tidligere for den delen mot selve Tullinløkka). :)
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3362
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 115 times
    Been thanked: 333 times

    Re: Beste prosjekt 2022

    by Fredrik » 06 Jan 2023, 14:13

    Et prosjekt som jeg har fått sansen for er planene for Meierikvartalet i Skien sentrum som ble presentert tidligere i år. Rivearbeidene er allerede i gang. Spør du meg viser det hvordan selv mindre byer uten så alt for mye aktivitet kan få til noe annet enn kun de samme masse-produserte kassene. Jeg gleder meg virkelig til å se hvordan dette prosjektet utvikler seg videre. Dette er i hvert fall blant topp tre blant forårets prosjekter for min del. :)

    (Merk at oversiktsillustrasjonene ikke er helt oppdaterte.)

    Image

    Image

    Image

    Image

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests