Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Et enstemmig planutvalg ga tidligere denne uken sitt endelig ja for reguleringsplanen for ny skole og ny ishall (Arena Fredrikstad) på Værste. Skolen og areaen er planlagt bygget på tomtene som ligger ut mot Glommas vestre løp. Planene ble utarbeidet av Griff Arkitektur.
Det har blitt presentert planer for å utvikle eiendommene som ligger mellom den historiske Bjølstad gård og Verkstedveien. Planene består av en rekke med bygårds-aktige bygg i fire etasjer med saltak. Fasaden er tenkt kledd med treverk og det har blitt benyttet flere forskjellige farger for å bryte opp fasaden. Prosjektet vil inneholde et sted mellom 40 og 45 nye leiligheter samt noen næringsarealer. Planene er laget av SG Arkitekter.
Så stygt at man blir flau. Heselige grå svulster som strekker seg mot havet. En parodi av arkitektur. Prosjektet kan ikke reddes, i en verden som ga mening skrinlegger man hele greien og gir det til noen som bryr seg. Det burde være konsekvenser for slik inkompetanse.
Planforslaget for reguleringen av Åsgårdhagen på Kråkerøy er også blitt lagt ut til offentlig ettersyn. Prosjektet er planlagt bygget på en tomt som ligger mellom Åsgårdveien og G. A. Stouslands vei, rett over veien for Værstetorvet-utbyggingen. Planforslaget legger opp til å utvikle eiendommen med fem punkthus med til rundt 70 nye leiligheter til sammen. Prosjektet er tegnet av Plus arkitektur. Fristen er satt til den. 31. august for å komme med innspill.
Det har nå blitt publisert en del illustrasjoner av planene for området ved gangbrua til sentrum. Prosjektet er tegnet a A-lab. Jeg synes ikke prosjektet ser så veldig imponerende ut fra avstand (slik som i første illustrasjon), men fasadene har faktisk en del fine detaljer som blir synlig på nærmere hold.
Godt å se at man kanskje får reddet stumpene av potensialet som ligger på denne siden av elven. Samtidig blir det litt bakvendt at man tilsynelatende ytterligere forsterker fv108 som en antiurban trafikal barriere.