Ring2 wrote: ↑23 Aug 2022, 20:09
Må si jeg er ganske glad for den avgjørelsen. Promenaden vil gå, mer eller mindre, der de vestre spuntplatene er så det vil ikke være så stor omvei.
Det kommer vel an på hvor du kommer fra og hvor du skal hen. Jeg mener å huske at rapporten som byrådsvedtaket slutter seg på forutsetter at all trafikk til og fra Sørenga går i retning Oslo s, som mildt sagt ikke tar kompleksiteten i hvordan folk bruker byen og området særlig seriøst. Jeg syns heller man bør etterstrebe å øke mulighetene for komme til på kryss og tvers heller enn å begynne å ta vekk etablerte forbindelser, og den gangbroa der har vel 10000vis av brukere på en vanlig sommerdag. Til syvende og sist syns jeg at det som bør vektlegges mest ikke er at det bare er noen hundre meter ekstra å gå rundt om du skal fra operaen til Sørenga, men at det er en helt naturlig forbindelse for folk å bruke som bruker området og skal mellom forskjellige destinasjoner, i tillegg til at en ny bro kan være et trekkplaster i seg selv som faktisk tar seriøst oslos mål om å legge bedre til rette for gående/syklende i en ikke så bilbasert bydel. Uansett tenker jeg at den delen av promenaden som går øst for munch museet har nok fotgjengertrafikk i utgangspunktet og ikke akkurat er designet som en transportkorridor for mye folk og i alle fall ikke de mengdene som pleier å passere broa til Sørenga.