Kristiansand | Område | Grim Torv
    Fredrik
    Site Admin
    Has thanked: 141 times
    Been thanked: 455 times

Kristiansand | Område | Grim Torv

by Fredrik » 27 Jul 2023, 10:17

Jeg tenkte jeg kunne lage en tråd for den planlagt utbyggingen av Grim Torv i Kristiansand, som ligger et lite stykke vest for Kvadraturen. Utbyggingsplanene ble nylig vedtatt av kommunestyret i Kristiansand. Intensjonen er å utvikle stedet til et nytt og urbant sentrumsområde for Grim. Utbyggingen er tenkt å gi rundt 270 nye boliger til området.

Planforslaget ble laget av Multiconsult Norge, mens Link arkitektur stod for utformingen av mulighetsstudien som ble lagt ved planen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dokumentene fra møtet i kommunestyret kan sees her.
    Annevanne
    Has thanked: 34 times
    Been thanked: 12 times

Re: Kristiansand | Område | Grim Torv

by Annevanne » 28 Jul 2023, 12:57

Komisk amatørmessig. Kanskje arkitektene spurte et tre år gammelt barn om inspirasjon, og de bestemte seg deretter for å bare hive ulike farger i hytt og pine. Direkte flau av hvor lav kvalitet det er. Det tilpasser seg på ingen måte de flotte historiske murbyggene, det er rotete, det tar vekk fra et noenlunde grønt område. Det er bare en komplett katastrofe på alle måter. Det burde latterligjøres i media, jeg håper AO lager en sak og griller dette forslaget. Noe av det styggeste jeg har sett på forumet på månedsvis, og det sier litt.
    Fredrik
    Site Admin
    Has thanked: 141 times
    Been thanked: 455 times

Re: Kristiansand | Område | Grim Torv

by Fredrik » 29 Jul 2023, 09:52

Jeg er enig i at det ikke ser så attraktivt ut, men det er verdt å merke seg at skissene sannsynligvis ikke representerer det endelige resultatet. Se bare på den store forskjellen som var mellom skissene i planforslaget og rammesøknaden for Lund Torv.