Haugesund | Byutvikling og prosjekter
  • Glenni
    Posts: 11
    Joined: 30 Jul 2022, 15:04
    Has thanked: 0
    Been thanked: 0

    Re: Haugesund | Byutvikling og prosjekter

    by Glenni » 23 May 2023, 14:56

    Vi får nok se om det blir noe av det, men her er ett prosjektert signalbygg/høyhus (tja) som er foreslått på Garpaskjær, altså hoved havna og der cruiseeanløpet er i Haugesund (de legger til circa hvor dette offshore skipet står i bildet). Det blir godt synlig, men en har jo allerede Risøyhallen som er circa 10-11 etasjer høy tror jeg. For ikke å nevne de ukentlige cruiseskipene som stopper innom, giganter som P & Os Ms Iona, med flere.

    Image

    Touring Park/ Park Pluss sør i byen reiser seg stadig og. Kort oppfrisker med render av hvordan det (mest sannsynlig) vil se ut.

    Image

    Image
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 871
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 26 times
    Been thanked: 10 times

    Re: Haugesund | Byutvikling og prosjekter

    by Annevanne » 23 May 2023, 22:31

    Glenni wrote: 23 May 2023, 14:56 Vi får nok se om det blir noe av det, men her er ett prosjektert signalbygg/høyhus (tja) som er foreslått på Garpaskjær, altså hoved havna og der cruiseeanløpet er i Haugesund (de legger til circa hvor dette offshore skipet står i bildet). Det blir godt synlig, men en har jo allerede Risøyhallen som er circa 10-11 etasjer høy tror jeg. For ikke å nevne de ukentlige cruiseskipene som stopper innom, giganter som P & Os Ms Iona, med flere.

    Image

    Touring Park/ Park Pluss sør i byen reiser seg stadig og. Kort oppfrisker med render av hvordan det (mest sannsynlig) vil se ut.

    Image

    Image
    Jeg har lyst å bruke ganske sterke ord på hvor ille det er. Men jeg skal spare meg. Det eneste jeg vil si er at vi lar landet bli ødelagt pågrunn av den kortsiktige grådigheten til en gjeng med rike utbyggere. Den feigheten politikere ofte viser imøte med dette er veldig skuffende, får håpe vi unngår katastrofe denne gangen. Stakkars Haugesund.
    Last edited by Annevanne on 25 May 2023, 12:46, edited 1 time in total.
  • Glenni
    Posts: 11
    Joined: 30 Jul 2022, 15:04
    Has thanked: 0
    Been thanked: 0

    Re: Haugesund | Byutvikling og prosjekter

    by Glenni » 23 May 2023, 23:04

    Eh..? kristiansand?
    Jeg tror det er litt tidlig å miste fatningen helt. Dette er bare ett tidlig forslag for å vise hva slags volum og høyde det er snakk om, utbyggerne, Karmsund Havn og Caiano vil ha disuksjon rundt hvordan bygget skal se ut. Fant forøvrig ett bilde til fra Tv Haugaland.

    Image
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3365
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 117 times
    Been thanked: 333 times

    Re: Haugesund | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 24 May 2023, 08:20

    De foreløpige illustrasjonene ser veldig "signalbygg fra tidlig 2000-tall" ut, så jeg håper det endelige forslaget (om prosjektet gjennomføres) har et høyere nivå. :)
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 871
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 26 times
    Been thanked: 10 times

    Re: Haugesund | Byutvikling og prosjekter

    by Annevanne » 25 May 2023, 12:47

    Glenni wrote: 23 May 2023, 23:04 Eh..? kristiansand?
    Jeg tror det er litt tidlig å miste fatningen helt. Dette er bare ett tidlig forslag for å vise hva slags volum og høyde det er snakk om, utbyggerne, Karmsund Havn og Caiano vil ha disuksjon rundt hvordan bygget skal se ut. Fant forøvrig ett bilde til fra Tv Haugaland.

    Image
    Når jeg skrev så gjorde hjernen en kobling mellom dette prosjektet og det grusomme planlagte Høyhuset på kjøita Kristiansand, vet ikke hvorfor. Uansett ikke så viktig, poenget står.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3365
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 117 times
    Been thanked: 333 times

    Re: Haugesund | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 14 Jun 2023, 08:52

    Noen illustrasjoner av Sjøparken Hasseløy, som er første steg i utviklingen av de tidligere industri-/havneområdene på Hasseløy. Prosjektet vil inneholde 39 leiligheter og utbygger er Haugesund boligbyggelag (Haubo).

    Image

    Image

    Image

    På nettsiden til Haubo.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3365
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 117 times
    Been thanked: 333 times

    Re: Haugesund | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 22 Jun 2023, 11:49

    Det er planer om å rekonstruere fasaden på et gammelt trehus i Niels Skorpens gate 3 i Haugesund sentrum. Prosjektet er tegnet av Holon Haugesund.

    Niels Skorpens gate 3 i dag:

    Image

    Planene:

    Image

    I Haugesund kommune si innsynsløsning.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3365
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 117 times
    Been thanked: 333 times

    Re: Haugesund | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 23 Jan 2024, 13:44

    Fredrik wrote: 27 Jan 2023, 22:58 Det ble før jul søkt om rammetillatelse for kontorbygg-prosjektet i Smedasundet 74. Prosjektet er tegnet av Holon Haugesund på vegne av Caiano eiendom.

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image

    Søknaden kan sees i sin helhet her.
    Arbeidene er nå i gang.

    Image

    Image

    Bildene ble funnet på Facebook.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests