Ser helt vidunderlig ut. Slik skal det gjøres, Røros er vel den ene byen i Norge hvor mye prosjekter er i stor grad vakre, respektfulle og gjennomtenkte.(Kan være jeg tar feil, men jeg høre ofte om gode prosjekter fra Røros).
Det kommer nok litt an på øyne som ser. Personlig synes jeg at Røros ikke greier å få utviklet seg i henhold til sitt potensiale. Det er jo faktisk blant få mindre steder med en definert bykjerne, men likevel så kommer det svært sjeldent prosjekter som bygger videre på den urbane strukturen. Det bygges vel noen bygg med tradisjonell arkitektur (det jeg antar du tenkte på), men de er typen frittstående eneboliger og fritidshus.
Folketallet går gradvis oppover, så noen må det jo være. Jeg vet ikke om du har vært der, men mitt inntrykk var ikke at det var noe mer forfallent enn andre eldre trebyer.KvikHalden wrote: ↑23 Apr 2022, 02:01 The er vel en plass definert av forfall, ingen ønsker vel å bo et slikt sted som Røros. Klima er som Karasjok.
Synes det virker litt arrogant. Det er smak og behag, ja for noen er nok klimaet uakseptabelt men for andre så er det now de er vant til og aksepterer. På et mindre nivå gjelder dette også byer som Bergen. Jeg har flere familiemedlemmer som har flyttet fra byen pågrunn av været, det betyr ikke at Bergen ikke er egnet til å bo i.KvikHalden wrote: ↑23 Apr 2022, 02:01 The er vel en plass definert av forfall, ingen ønsker vel å bo et slikt sted som Røros. Klima er som Karasjok.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.