Oslo | Byutvikling og prosjekter
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 866
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 25 times
    Been thanked: 9 times

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Annevanne » 02 Aug 2022, 21:49

    Fredrik wrote: 02 Aug 2022, 19:54 Samtidig har planforslaget for utviklingen av Husebyplatået på Ullern blitt lagt ut til offentlig ettersyn. Dette er området til den Smestad transformatorstasjon. Planforslaget åpner for å utvikle det til nytt boligområde med rundt 550 boliger. Den nye bebyggelsen er tenkt med høyder fra 3 til 11 etasjer. Den transformatorstasjonen er planlagt bevart.

    Planforslaget er laget av White arkitekter på vegne av Jm Norge. Fristen er satt til den 22. august for å komme med innspill.

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image

    Kunngjøringsannonsen.
    En evighet av menneskebokser, men la oss late som om nåtidens arkitekter har talent sammenlignet med de som bygget fortidens mesterverker.
  • Mikael
    Moderator
    Posts: 210
    Joined: 17 Mar 2022, 09:41
    Has thanked: 18 times
    Been thanked: 14 times

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Mikael » 02 Aug 2022, 21:51

    Der bommet jeg greit på kartet ja, takk! Da understreker jeg like fullt det resterende poenget.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 02 Aug 2022, 21:59

    Når det er sagt så burde folk bruke sin rett til å si sin mening om planene om man ikke liker utformingen. Jeg mistenker at tilbakemeldingene ellers kommer nok til å nesten gå utelukkende på høyde og så kommer ting som arkitekturen og urbane kvaliteter i annen rekke.
  • Ring2
    Posts: 93
    Joined: 02 May 2022, 22:16
    Has thanked: 12 times
    Been thanked: 1 time

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Ring2 » 04 Aug 2022, 10:18

    Fredrik wrote: 02 Aug 2022, 21:59 Når det er sagt så burde folk bruke sin rett til å si sin mening om planene om man ikke liker utformingen. Jeg mistenker at tilbakemeldingene ellers kommer nok til å nesten gå utelukkende på høyde og så kommer ting som arkitekturen og urbane kvaliteter i annen rekke.
    MEGET godt poeng Fredrik. Kan du ikke skrive et skikkelig sint brev som innspill til disse planene Annevanne? Tøm deg ordentlig, slik at de får høre hvilken enorm urett de påfører deg og likesinnede. La de få høre hvor historieløse og udugelige de er som arkitekter. Ikke spar på de negative adjektivene! Før du vet ordet av det endres planene til et kvartal med deilige moderne kopier av 1890-gårder, hvilken lykke!
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 866
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 25 times
    Been thanked: 9 times

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Annevanne » 04 Aug 2022, 15:37

    Ring2 wrote: 04 Aug 2022, 10:18
    Fredrik wrote: 02 Aug 2022, 21:59 Når det er sagt så burde folk bruke sin rett til å si sin mening om planene om man ikke liker utformingen. Jeg mistenker at tilbakemeldingene ellers kommer nok til å nesten gå utelukkende på høyde og så kommer ting som arkitekturen og urbane kvaliteter i annen rekke.
    MEGET godt poeng Fredrik. Kan du ikke skrive et skikkelig sint brev som innspill til disse planene Annevanne? Tøm deg ordentlig, slik at de får høre hvilken enorm urett de påfører deg og likesinnede. La de få høre hvor historieløse og udugelige de er som arkitekter. Ikke spar på de negative adjektivene! Før du vet ordet av det endres planene til et kvartal med deilige moderne kopier av 1890-gårder, hvilken lykke!
    Det virker som jeg har fornærmet deg, vet ikke helt hvorfor. Har du holdt inne følelsenene du har om meg over lengre tid og får nå endelig slippe de ut? Rare greier. Det at du tror at jeg ønsker "kopier" av 1890 bygårder sier vel det meste om din arroganse og uvitenhet. Hvis du ønsker å kritisere meg så bør du finne på noe bedre enn den parodien du har tryllet frem.
  • Ring2
    Posts: 93
    Joined: 02 May 2022, 22:16
    Has thanked: 12 times
    Been thanked: 1 time

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Ring2 » 04 Aug 2022, 17:13

    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 15:37 Det virker som jeg har fornærmet deg, vet ikke helt hvorfor. Har du holdt inne følelsenene du har om meg over lengre tid og får nå endelig slippe de ut?
    Nei på ingen måte. Det er bare det at du forpester hele forumet med det ene sure oppgulpet etter det andre, og da er det rett og rimelig at noen sier ifra. Denne gangen ble det meg.
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 15:37 Det at du tror at jeg ønsker "kopier" av 1890 bygårder sier vel det meste om din arroganse og uvitenhet.
    Nei det er satt på spissen, og det er ikke langt unna sannheten. Du ønsker max 3-4 etasjer og max stedstilpasning, svært ødeleggende for boligmarkedet og utviklingen av byen. Faktisk er det disse holdningene + feige politikere og en fornektelse av et 300år gammelt konsept kalt "tilbud/etterspørsel" som er årsaken til dagens skakkjørte boligmarked. Det er destabiliserende for hele norges økonomi og totalt unødvendig.
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 15:37 Hvis du ønsker å kritisere meg så bør du finne på noe bedre enn den parodien du har tryllet frem.
    Den eneste parodien her er den ekstreme negativiteten din.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 04 Aug 2022, 18:11

    Selv om jeg er enig i at det blir bedre stemning av brukere som har en positiv holdning, så det er likevel ikke noe forbud mot å være negativ generelt. Det som derimot ikke er greit er å angripe andre brukere. Om man ikke liker tonen til andre brukere, så må man bare prøve å ignorere det.

    Det er også mulig å faktisk få forumet til ignorere de man ikke liker her; Gå inn på profilen til vedkommende og trykk på "add foe". Da vil brukeren og alt det hun/han skriver bli ute av syne for deg.
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 866
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 25 times
    Been thanked: 9 times

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Annevanne » 04 Aug 2022, 18:35

    Ring2 wrote: 04 Aug 2022, 17:13
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 15:37 Det virker som jeg har fornærmet deg, vet ikke helt hvorfor. Har du holdt inne følelsenene du har om meg over lengre tid og får nå endelig slippe de ut?
    Nei på ingen måte. Det er bare det at du forpester hele forumet med det ene sure oppgulpet etter det andre, og da er det rett og rimelig at noen sier ifra. Denne gangen ble det meg.
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 15:37 Det at du tror at jeg ønsker "kopier" av 1890 bygårder sier vel det meste om din arroganse og uvitenhet.
    Nei det er satt på spissen, og det er ikke langt unna sannheten. Du ønsker max 3-4 etasjer og max stedstilpasning, svært ødeleggende for boligmarkedet og utviklingen av byen. Faktisk er det disse holdningene + feige politikere og en fornektelse av et 300år gammelt konsept kalt "tilbud/etterspørsel" som er årsaken til dagens skakkjørte boligmarked. Det er destabiliserende for hele norges økonomi og totalt unødvendig.
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 15:37 Hvis du ønsker å kritisere meg så bør du finne på noe bedre enn den parodien du har tryllet frem.
    Den eneste parodien her er den ekstreme negativiteten din.
    Det som forpester forumet er først og fremst de motbydelige makkverkene folk som deg kaller "arkitektur".
    Det at du tror at jeg ønsker maks 3-4 etasjers høye bygg over hele Norge uavhengig av sted bare videre demonstrerer din mangel på forståelse for alt jeg sier, et tegn på at du kanskje burde slutte å kommentere om meg i det hele tatt. Og videre så er jeg i den absolutte minoriteten, flotte folk som deg er de som styrer over vårt boligmarked, synes du at det er en mangel på stygge menneskebokser skapt av Obos i dette landet?

    Ta deg en tur til Roma og sett litt mer pris på at den arkitekturen du elsker er i bunn og grunn uinspirert søppel og vil bli husket slik av historien.
  • Ring2
    Posts: 93
    Joined: 02 May 2022, 22:16
    Has thanked: 12 times
    Been thanked: 1 time

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Ring2 » 04 Aug 2022, 19:02

    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 18:35 Det som forpester forumet er først og fremst de motbydelige makkverkene folk som deg kaller "arkitektur".
    Stråmann, jeg har ikke kalt noe som helst for "arkitektur". Om du med "motbydelige makkverkene" sikter til nye bygg generelt så foreslår jeg at du holder deg unna dette forumet da 99% handler om nybygg.
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 18:35 Det at du tror at jeg ønsker maks 3-4 etasjers høye bygg over hele Norge uavhengig av sted bare videre demonstrerer din mangel på forståelse for alt jeg sier
    Tull og vås, din høydeskrekk fremkommer meget tydelig av dine innlegg.
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 18:35 flotte folk som deg er de som styrer over vårt boligmarked
    Spar deg for slik forkastelig spydighet. Og hva snakker du om her egentlig? Hadde jeg styrt boligmarkedet hadde vi aldri vært i denne forferdelige situasjonen vi er i nå. Som sagt er dette en situasjon som du og dine likesinnede er skyldige i.
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 18:35 synes du at det er en mangel på stygge menneskebokser skapt av Obos i dette landet?
    Nei det er nok av stygge menneskebokser, ingen tvil om det.
    Annevanne wrote: 04 Aug 2022, 18:35 Ta deg en tur til Roma og sett litt mer pris på at den arkitekturen du elsker er i bunn og grunn uinspirert søppel og vil bli husket slik av historien.
    For det første, jeg har vært i Roma og alle andre store byer av betydning. For det andre, hvilken arkitektur er det du prøver å påstå at jeg elsker? Klarer du å lire av deg noe annet enn stråmenn?

    Har du noensinne vært nødt til å forholde deg til et budsjett? Det at du uforskammet hauser ekstremt kostbar bebyggelse bare understreker din totale mangel på forståelse for økonomi-aspektet ved nybygg. I den virkelige verden er man nødt til å forholde seg til realiteten.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Oslo | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 04 Aug 2022, 19:28

    Begge bør roe ned språkbruken ellers må jeg begynne å gi ut advarsler her, noe jeg egentlig ikke vil. Strengt talt så lurer jeg også på hvor produktivt det er med denne diskusjonen nok en gang. Jeg vil heller anbefale folk å putte hverandre på "foe"-listen slik at innleggene blir ignorert.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests