Øvre Eiker | Byutvikling og prosjekter
    Fredrik
    Site Admin

Øvre Eiker | Byutvikling og prosjekter

by Fredrik » 03 Apr 2022, 10:24

Dette er en tråd for byutvikling og prosjekter i Øvre Eiker. Øvre Eiker er en kommune som ligger vest for Drammen. Hokksund er kommunens administrasjonssenter.
    Fredrik
    Site Admin

Re: Øvre Eiker | Byutvikling og prosjekter

by Fredrik » 03 Apr 2022, 10:43

Noen illustrasjoner av et nytt kvartal som er under utvikling i Stasjonsgata i Hokksund sentrum. Kvartalet er planlagt å bli på fem etasjer og vil inneholde næring i første etasje og boliger i etasjene over. Det blir tegnet av Arkitektgruppen Drammen.

Jeg synes ikke arkitekturen ser så ille ut og jeg får en skikkelig urban følelse av illustrasjonene. Jeg er dog som sagt tidligere skeptisk til bruk av slik tre som fasadematerial og jeg frykter at det vil fremstå som veldig grått.

Image

Image

Image

Image

Image

Illustrasjonene ble funnet på nettsiden til Arkitektgruppen Drammen.
    Fredrik
    Site Admin

by Fredrik » 07 Apr 2022, 18:24

Her er en ny illustrasjon av kvartalet presentert i innlegget over. Illustrasjonen er hentet fra en annonse på Finn. Det vil visstnok ble markedsført under navnet Bykvartalet og vil inneholde 80 leiligheter.

Ut i fra illustrasjonen så kan det se ut som om man har gått bort ifra fasader kledd med grålig tre. Jeg synes det ser mye bedre ut nå.

Image

Annonsen illustrasjonen er lånt fra.
    Fredrik
    Site Admin

by Fredrik » 02 Jun 2022, 21:13

Noen tegninger som viser de foreløpige planene for utviklingen av det som kalles for Frognes Kvartal. Kvartalet vil bli bygget på en eiendom som ligger mellom Trikotasjegata og Hokksund stasjon. Prosjektet vil inneholde ca. 200 nye leiligheter.

Tag arkitekter har blitt engasjert til å tegnet kvartalet og utbygger er Pinten Utvikling.

Image

Image

Image

Artikkel i Eikernytt.