Enig, men her er det viktig at de bruker gode materialer. F.eks: sånne billige grå plater som brukes som takstein nå til dags er ikke bra nok.Fredrik wrote: ↑12 Nov 2022, 12:39 Et lite infill-bygg som det er søkt om rammetillatelse for Storgata 23 i Ålesund sentrum. Bygget vil erstatte et garasje-/lagerbygg på én etasje. Den nye infill-en vil inneholde tre leiligheter. Prosjektet er tegnet av a2b Design Partner.
Det er litt vanskelig å få en fullstendig oversikt over hvordan det vil bli av kun et slikt fasadeoppriss, men jeg synes det i utgangspunktet ser ok ut.
I innsynsløsningen til Ålesund kommune.
Enig, men AO innrømmer selv at det er nesten ingenting vakkert som har blitt bygget i år (som er helt sant). Så jeg tror de egentlig tar det de finner, forhåpentligvis om ting endrer seg slipper vi å se slike "ok" prosjekter blant kandidatene i fremtidige år.Fredrik wrote: ↑12 Nov 2022, 19:43 Her er et bilde av hvordan infill-prosjektet i Øwregate 8 til 10 har blitt. Prosjektet inneholder 17 leiligheter og er tegnet av Plot arkitekter.
Bildet ble faktisk funnet på nettsiden til Arkitekturopprøret, hvor prosjektet får overraskende (i mine øyne) hederlig omtale. Jeg personlig ble derimot litt skuffet over det endelige resultatet; Utførelsen gir en viss billig følelse og den flotte og klare fargene fra illustrasjonen er borte.
Bildet ble funnet her.
En illustrasjon av slik det presentert:
![]()
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.