Oslo | Prosjekt | C6 Bjørvika
    Fredrik
    Site Admin

Oslo | Prosjekt | C6 Bjørvika

by Fredrik » 14 Apr 2022, 18:24

Dette er en tråd for den planlagte utviklingen av C6-feltet i Bjørvika i fjordbyen. Feltet ligger Barcode og Oslo Ladegård. Det er et ønske om å utvikle feltet med en blanding av boliger og kontorarealer. Lpo og A-lab er engasjert som ansvarlige arkitekter på vegne av Oslo S Utvikling (OSU) og Hav eiendom.

Det pågår fortsatt en dialogprosess med plan- og bygningsetaten angående utformingen av prosjektet og disse illustrasjonene viser det til nå siste konseptet.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Saksgangen kan følges her.
  • Jørn

Re: Oslo | Prosjekt | C6 Bjørvika

by Jørn » 17 Apr 2022, 12:36

Jeg forstår det som om dette her fortsatt er snakk om volumstudier, men jeg må si at prosjektet ser mer og mer ut som en stabel med bokser og mindre estetisk vellykka enn tidligere forslag.
    Fredrik
    Site Admin

Re: Oslo | Prosjekt | C6 Bjørvika

by Fredrik » 17 Apr 2022, 17:50

Jørn wrote: 17 Apr 2022, 12:36 Jeg forstår det som om dette her fortsatt er snakk om volumstudier, men jeg må si at prosjektet ser mer og mer ut som en stabel med bokser og mindre estetisk vellykka enn tidligere forslag.
    Ja, jeg er enig, men jeg håper at det legges til litt flere detaljer som bryter opp designet mer når man har blitt enige om volumene.